A Qashqai kompakt crossover második generációja a Nissan szerint minden tekintetben felülmúlja elődjét.
Egy autó, amelynek nevére minden helyesírás-ellenőrző megőrül, és még mindig sikeres? Igen, a Nissan Qashqai időnként a legsikeresebb SUV volt Németországban. A második generáció 2014 óta létezik, és 2017 márciusában megújult. Az összkerékhajtás a kivétel a Qashqaiban. A legtöbb kompakt SUV-t az első kerék meghajtással fut.
2014 tavaszán az új Nissan Qashqai új karosszériával érkezik Európába, csúcsminőségű műszaki jellemzőkkel és továbbfejlesztett kezelhetőségi jellemzőkkel.
Vizuálisan az új Qashqai valamivel agresszívabb: az enyhén megemelt motorháztető belenyúlik a sárvédőkbe, a kerékívek szélesebbek, az éles vágású lámpatestek pedig immár LED-technológiával ragyognak . A külső méretek is kissé változnak – a SUV az első Nissan modell a a Renault-val közösen CMF platformon (Common Module Family), amelyet fejlesztettek ki. 49 milliméterrel hosszabb, egy centivel szélesebb és egy centivel laposabb. A kissé alacsonyabb tetővonal ellenére a fej-, váll- és térdtér komfortosabb lett, az enyhén megemelt üléshelyzet és így a tipikus SUV-érzet a Nissan szerint megmarad . A csomagtartó térfogata 20 literrel 439 literre nőtt, és a függőlegesen is használható dupla rakodópadlónak köszönhetően állítólag 16 különböző konfigurációs változatot kínál megfelelve bármilyen igénynek.
A belsőre a japánok nem csak a megnövelt teret, hanem lényegesen jobb minőségű anyagokat és a Nissan Connect rendszert is alapfelszereltségként ígérik. A műszercsoportban található még egy központilag elhelyezett hét hüvelykes érintőképernyő és egy kisebb, öt hüvelykes képernyő, amely az átlagsebességtől a guminyomásig tizenkét különböző információt közöl a vezető számára. A medence-, derék- és mellkasrészen további párnázással ellátott új üléseket úgy tervezték, hogy hosszabb utakon is frissen tartsák a vezetőt. Technikailag a japánok sokat tettek a csúcsra jutáshoz: az autonóm vészfék-asszisztenst, az álmosságra figyelmeztető rendszert és a közlekedési táblafelismerőt magában foglaló „Nissan Safety Shield” biztonsági funkciócsomag nemcsak az utasok védelmét hivatott jelentősen javítani, hanem egyúttal „előszele a 2020-ban készülő önvezető Nissan járműnek”. A kezelhetőség is javult: az új szervokormány két üzemmódban (“Normál” és “Sport”) pontosabban kormányozhatóságot ad a kanyarokban, a dupladugattyús lengéscsillapítók pedig egyenletesebb úttartást garantálnak. A gyártó szerint a “Nissan Chassis Control” az aktív boruláskompenzációnak, az aktív motorféknek és az aktív sávvezérlésnek köszönhetően a kényelmet és a biztonságot is javítja. Az új belépő szintű benzinmotor egy a Renault -val közösen fejlesztett 1,2 literes, 115 LE , amely 0,6 literrel kevesebbet fogyaszt, mint az előző szívómotor, 5,6 literes átlagfogyasztással. A kínált két dízel lökettérfogata 1,5 és 1,6 liter, teljesítményük pedig 110, illetve 130 LE. Közülük a nagyobbik első- vagy összkerékhajtással is választható , az egyébként alapfelszereltségű hatsebességes váltó mellett egy “vadiúj” Xtronic CVT automata váltó is szerepel az árlistán. Nyáron egy szintén új, 1,6 literes, 150 LE-s benzinmotor egészíti ki a választékot.
Mi z újdonság? Például a manuális dízeleknél van egy aktív zárrendszer a hűtőnek, amely 30-as sebességtől zárja le a motorháztető szellőzőnyílásait a jobb aerodinamika érdekében, vagy a narancssárga, fokozatmentesen állítható környezeti fény és mélyebb pohártartók a középkonzolon, hogy a vezető zavartalanul válthasson sebességet.