Ezzel az új Kia Sportage már európaivá vált
A Kia újra piacra dobta a Sportage-et. A kompakt SUV-nak most először létezik külön változata Európának – szintén hibrid hajtással.
A Kia Sportage immár az ötödik generációs modell. Van bőven újdonság az új generációval: most először külön változat készül, kifejezetten Európai vásárlók részére szánnak. Elég egyértelműen eltér a globális modelltől, különösen a méretekben. Közös bennük a feltűnőbb megjelenés, a továbbfejlesztett belső tér és a motorok szinte univerzális villamosítása .
A Kia Sportage ára 27 790 eurótól kezdődik – hét év vagy 150 000 kilométeres garanciával alapból. Az összkerékhajtású, 180 LE-s csúcsbenzinmotor ára 37 790 eurótól kezdődik. A diesel változat alsó ára 30 440 euró körül van. 2022 áprilisától egy konnektorról tölthető hibrid 265 LE-vel is a modellpaletta része, az alapár 44 390 euró.
A fő különbség a globális Sportage és az Europai változat között a méretekben rejlik. Míg a mi SUV-nk 4515 milliméter hosszú , a globális modell 149 milliméterrel hosszabb. Piaconként mindig csak egy változat létezik. Más szóval: Európa csak a rövid tengelytávot kapja meg, a világ többi része csak a hosszú tengelytávot.
Kinézet: A Sportage GT-Line mutatja a legnagyobb különbségeket
A Sportage folytatja az EV6 elektromos crossoverrel bevezetett új Kia dizájnt. A megjelenés magabiztosan merésznek mondható, és az új Sportage-et dögösebb, merészebb megjelenést kölcsönöz.
Az elejét a hatalmas hűtőrács jellemzi, melynek felső része még mindig a márkára jellemző tigris orrát viseli. A bumeráng alakú nappali menetfényekkel ellátott lámpák nem kevésbé feltűnőek. A fényszórók opcionálisan mátrix LED technológiával kaphatók. Az európai modellhez a Kia kissé átalakította a GT vonalat. A krómkapcsok helyett a kötény alsó részén járműszínben dekoratív részek találhatók.
A tető kontrasztos kivitelben is kapható
Oldalt különösen szembetűnő az ablak B-oszlopból emelkedő alsó széle. A teteje felé elvékonyodva vizuálisan meghosszabbítja a Sportage-et. adott az európai modellnek A Kia más D-oszlopot tervezett. A nagyméretű króm elem helyett a karosszéria színére festettek – ami megszakítja a dekoratív ablakcsíkot, ami csak a tetőszéli légterelőn folytatódik újra. Apropó a tető: ez most rendelhető először kontrasztos kivitelben a GT-Line-ban .
A hátsó rész ugyanolyan feltűnően van kialakítva, mint az első: a hátsó lámpák szinte tüköződnek, és egyben kifelé nyíló konzolok is. A folytonos szalag csak díszítésre szolgál, nem világít. A hátsó kötényt egy csipetnyi aláfutás elleni védelem díszíti, és nincsenek vak kipufogók. A Hyundai Tucson testvérmodellhez hasonlóan az ablaktörlők is a hátsó légterelő alá kerültek . A hátsó ajtó mögött 591 és 1780 liter közötti csomagtér található. A hibrid modellben valamivel kisebb a csomagtér.
Belső: A Kia Sportage nagy hasznot húz az EV6-ból
A korszerűsítés iránti igény különösen nyilvánvaló a belső térben. Az anyagminőség és a megmunkálás már az előszériás járműben is rendkívül szilárdnak tűnik, és kérésre Harman Kardon hangrendszer is elérhető. A pilótafülke sokkal modernebbnek tűnik, mint elődje, ami elsősorban az EV6 -ból ismert hajlított üveglapnak köszönhető .
A Sportage új kormánnyal és az EV6 ívelt digitális pilótafülkéjével érkezik.
A Kia itt nem csalt, és két kijelzőt ferdén szerelt fel, hanem valójában egyetlen ívelt üveg mellett döntött, közbenső csatlakozás nélkül. Mögötte azonban továbbra is két külön képernyő húzódik, egyenként 12,3 hüvelykes átlóval. A digitális pilótafülkében két kerek műszer látható, amelyek kialakítása a vezetési módtól függően változik.
Menetpróba az új Kia Sportage -l
A Kia történelmének csaknem 30 éve alatt a Kia Sportage szilárdan a kompakt SUV-k közepén gyökerezik. Most a zord kinézetű új generáció áll az elején. Az első ülések üléshelyzete és oldaltartása megfelelő, a Sportage rengeteg helyet és kényelmes hátsó ülést kínál. Mindenhol mindenki jól jól érzi magát.
A Sportage nagyon európai kialakítású motorjai dinamikusan viszik az autót, de néha azért hallatják a hangukat.
A koreai járgány lágy rugói éreztetik magukat az úton, az adaptív lengéscsillapítók pedig rendesen végzik a dolgukat. A kanyarokat jól veszi stabilnak mondhatóan, de a testünk azért megérzi a dőlést, de abszolúte nem kellemetlen. A SUV 1,6-os motorja halkabban jár, mechanikusan egy picit morgós hangja van. A magas fordulatszámon és a teljes terhelés közben úgy érezzük, hogy nem az ő tartománya, a négy henger próbálja leadni a teljesítmény, de érezhetően nehezen történik meg.
A sebességváltón is lehetne némi finomhangolást végezni, jól és gyorsan veszi a fokozatokat, de az automata nem igazán jó a finom vezérléssel való induláshoz. A tapadás a változtatható összkerékhajtásnak köszönhetően viszont tökéletes.
Magas ár és pazar fogyasztás
Az AUTO BILD tesztautója alapfelszereltségként összkerékhajtással és automata sebességváltóval, valamint bőrkárpitozással és némi plusz kényelemi felszereltséggel rendelkezik. Amennyiben megrendeli a 19 colos könnyűfém keréktárcsákat, az összes asszisztens rendszert (1390 euró külön) és a nagy csomagot a navigációhoz és az okostelefon-csatlakozáshoz, akkor a végösszeg gyorsan átlépheti 48 000 euró -s határt. Vaéamint a költségek terén meg kell említeni a fogyasztást is: a 48 voltos elektromos rendszer ellenére a SUV 9,2 liter Supert fogyasztott 100 kilométeren a teszt során (ne felejtsük el: automata, összkerékhajtással).
Az autild cikke nyomán.