2009-től 2011-ig
A Chevrolet keresztje (span. “Cruz”) a Cruze-szal? A Chevrolet Cruze az amerikaiak válasza a Jettára és a Golfra. A sedán változat 2009 májusa óta van márkakereskedésekben, a ferdehátú 2011-ben, a kombi pedig 2012-ben került be a kínálatba. Mindhárom szoros rokonságban áll az Opel Astrával, és mindenekelőtt egy dolgot kínálnak: hatalmas felszereltséget kevés pénzért, valamint hatalmas térkínálatot. Nem csoda, hiszen a Cruze 30 centivel hosszabb, mint a Golf. A kezelhetőség és az összbenyomás hasznos, egyes motorok viszont igen szomjasak tudnak lenni.
Friss dizájn , dinamikus megjelenés – a Chevrolet Cruze igazán büszke lehet rá. Az érdeklődést tovább tetézi, hogy a Cruze az első a GM családban, amely az új Astra kompakt platformjára épül . Az árára még inkább felhívják a figyelmet: 14 990 eurótól indul (2009), az Astra legalább 16 500 euróba fog kerülni (2009) – csábító ajánlat. A teljes értékű, beépített limuzin öt ülésre elegendő helyet kínál, 450 literes csomagtartójában pedig egy család csomagjai is elférnek bőven. Az egyszerű anyagok azonban elárulják, honnan származik az akciós ár, a kidolgozás masszív, a felszereltség pazar: ESP , hat légzsák, CD-rádió, első elektromos ablakemelők és három év garancia beletartozik alapfelszereltségbe. A futómű, a fékek és a kormányzás finomhangolása az európai mérnökök kezében volt, de sajnos ennek kevés jelét mutatja.
Tíz liter Superból szóba sem jöhet egy vadonatúj autónál…
A motor és a Cruze a kezelhetősége meg sem közelíti dinamikus külsejét. A 113 lóerős alapbenzines motort lomhán mozgatja a 4,60 méteres Cruze -t, összeszűkültnek tűnik, a gáztól függ és akaratlanul is felpörög. Zajos és szomjas is: Gyors vezetésnél közel tíz liter prémium benzin, ami szóba sem jöhet egy vadonatúj autónál. Az ötfokozatú sebességváltó túlságosan hosszú átvitele nem segít, ezért sokszor kell visszakapcsolni. A gyors irányváltások során erősen megkeményedő érzéketlen kormányzás is pontatlanul működik, ami már az elején elfojtja a sportos ambíciókat. Az úttartás persze nem a koreai erőssége, az alul csillapított rugóelemek döcögősen botladoznak az útegyenetlenségeken, kátyúkon. A Cruze tehát kifejezetten ártudatos embereknek ajánlott, akiknek nem okoz gondot az mintha egy háztartási gépet vezetnének
Minden dátum és változat
Schwacke alapján
ülések száma | 5 |
ajtók száma | 4 |
Csomagtér űrtartalma | 450 liter |
Méretek (H/Sz/Ma) | 459/178/147 – 459/178/147 cm |
Elérhetőség | 2010/01 -tól |
üzemanyag | Benzin, Diesel |
Chevrolet Cruze I Limousine Benzin
Típusmegjelölés (évjárat) | kW (PS) | 0-100 km/h | Fogyasztás (CO2) | váltó | Hengerűrtartalom (ccm) | ülések/ajtók |
---|---|---|---|---|---|---|
Cruze 1.6 (2009-2011) | 83 (113) | 12,5 mp. | 6,5 l komb. (153 g/km) | 5 sebességes kézi váltó | 1,598 cc | 5 / 4 |
Cruze 1.8 (2009-2011) | 104 (141) | 10,0 mp. | 6,6 l komb. (155 g/km) | 5 sebességes kézi váltó | 1,796 cc | 5 / 4 |
Cruze 1.8 Automata (2009-2011) | 104 (141) | 11,5 mp. | 7,4 l komb. (174 g/km) | 6 sebességes automata | 1,796 cc | 5 / 4 |
Chevrolet Cruze I Limousine Diesel
Típusmegjelölés (évjárat) | kW (PS) | 0-100 km/h | Fogyasztás (CO2) | váltó | Hengerűrtartalom (ccm) | ülések/ajtók |
---|---|---|---|---|---|---|
Cruze 2.0 (2010-2011) | 92 (125) | 10,3 mp. | 5,5 l komb. (145 g/km) | 5 sebességes kézi váltó | 1,991 cc | 5 / 4 |
Cruze 2.0 (2009-2011) | 110 (150) | 10,0 mp. | 5,6 l komb. (147 g/km) | 5 sebességes kézi váltó | 1,991 cc | 5 / 4 |
Cruze 2.0 Automata (2010-2011) | 110 (150) | 9,9 mp. | 6,6 l komb. (175 g/km) | 6 sebességes automata | 1,991 cc | 5 / 4 |