Az Audi 2022 végén mutatta be eddigi legerősebb változatát, az RS6-ot, a nagyobb teljesítményű változat formájában, amely nagyobb teljesítményt és sajátos stílust biztosított.
Míg mindkét fő versenytársa, a BMW és a Mercedes-AMG szedán változatokat kínált az 5-ös sorozathoz és az E-osztályhoz, az Audi kizárólag a kombi formára összpontosított. Ezt az Audi terminológiája szerint Avantnak hívták, és az volt az ötletük, hogy egy olyan járművet biztosítsanak, amely elég jó egy család számára, és elég erős ahhoz, hogy a sofőr örömére szolgáljon.
Esztétikai szempontból az RS6 Avant teljesítménye néhány matt szürkével díszített külső alkatrészt tartalmazott, mint például a külső tükröket, az első légterelőt, az oldalsó gombokat, az oldalsó küszöböket és a hátsó lökhárítón lévő diffúzort. Ezenkívül az oldalablakok burkolataihoz karbon/fekete elemek is rendelhetők. Végül, de nem utolsósorban a négykarikás Audi jelvényt fekete vagy króm színben kínálták. Az RS6 teljesítményt szabványos 21″-os könnyűfém keréktárcsákkal szerelték fel, amelyekhez 22″-os könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők.
Belül a szürke és piros Alcantara RS dizájncsomagok mellett az autógyártó kék színre is kínált opciót. Sőt, a kormányt, a padlószőnyegeket és a középkonzolt az autógyártó kék díszítéssel látta el. Ahogy az várható volt, az első sportülések magasan megerősített részeket tartalmaztak, hogy kemény kanyarokban a helyükön tartsák az utasokat. Ennek ellenére a hátsó pad két sportos RS logóval van kiképezve, amelyek a háttámlára hímezték, kontrasztos varrással.
De a legjelentősebb módosítás a bőr alatt volt, ahol a 4,0 literes erőforrás teljesítmény-frissítést kapott. Ezenkívül az autógyártó új, könnyebb középső differenciálművet szerelt be, amely gyorsabban tudta átvinni a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között, mint a hagyományos RS6 Avant.