A Tonale az Alfa Romeo első lépése az elektromos jövő felé

Megérkezett az Alfa Romeo Tonale. A 275 LE-s plug-in hibrid hajtással a kompakt SUV-t úgy tervezték, hogy a zöld és a sportos szíveket egyaránt megörvendeztesse!

Három évvel a tanulmány megjelenése Alfa Romeo bemutatta a Tonale sorozatgyártású SUV változatát Milánóban. A kompakt SUV a harmadik modell a portfólióban a Giulia és Stelvio és az első konnektorról tölthető hibriddel (275 LE ). A Tonale az első lépés az elektromos márka jövője felé, amit a “la metamorfosi” (angolul: “The Transformation”) projektnév félreérthetetlenül egyértelművé tesz.

Az Alfa Romeo szerint a név az NFT (Non-Fungible Token) technológiát is jelenti, amelyet először sorozatgyártású autókban alkalmaznak. Ezzel a blokklánc-alapú technológiával lehetővé kell tenni az összes jármű- és műhelyadat biztonságos tárolását és visszakeresését az autó teljes élettartama alatt. Az Alfa Romeo Tonale 2022 júniusában kerül piacra, és ára 30 000 euró körül kezdődik. Az AUTO BILD már előzetesen közelebbről is szemügyre vette a Tonale-t!
Vizuálisan a Tonale sorozat erősen emlékeztet a tanulmányautóra.
Az Alfa Tonale erősen a 2019-es Genfi Autószalonon bemutatott tanulmányon alapul. A legnagyobb különbségek a hagyományos oldalsó tükrök vannak a kamerák helyett és a konzolban a süllyesztett ajtókilincsek helyett. Különben óriási a hasonlóság. emlékeztetnek Brera , RZ/SZ három U-alakú szegmensükkel.

A motorháztetőbe ékelődött logóval ellátott Scudetto hűtőrács egyértelművé teszi, hogy melyik márka gurul előttünk. A kötény alsó részén található nagy levegőbeömlő mely Giuliát és Stelviót idézi. A kerékíveken és kötényeken lévő fényes fekete díszítőpanelek elegánsnak tűnnek, de nem védenek a festékkarcoktól, mint akár egy sima festetlen műanyag.

Felniknél választható a kerékméret, a legkisebbek pedig a klasszikus acélfelnik. Hátulját szinte összefüggő lámpacsík és Tonale felirat díszíti középen. A hátsó köténybe pedig két teljesen nyilvánvalóan hamis kipufogócső van beépítve – a látszat kedvéért.

Méretek
Hossz: 4528 mm
Szélesség: 1835 mm
Magasság: 1604 mm
Tengelytáv: 2636 mm
Csomagtér térfogata: 500 l (összecsukva: még nincs megadva)

Belső: konfigurálható digitális pilótafülke

A pilótafülke tipikus Alfa elrendezéssel és néhány újítással érkezik. A sportos multifunkciós kormány mögött konfigurálható, 12,3 hüvelykes digitális pilótafülke (standard) vár, amelynek formája a klasszikus analóg Alfa-kijelzőket idézi. A műszerfalon 10,25 hüvelykes infotainment (standard) kijelző kapott helyet. A modellhez rendelhető az Alexa hangvezérlés melynek lényege, hogy távolról is elérhető néhány funkció.

Továbbra is külön gombok vannak a menetdinamikai szabályozáshoz és a klímaszabályozáshoz. Az árlistán megtalálható a négy felszereltségi sor „Super”, „Sprint”, „TI” és „Veloce”, amelyekkel a Tonale akár fényűzőbb, akár sportosabb konfigurálású.

Csomagtartó 500 literes tárolótérfogattal

Meglepő a hely a csomagtartóban és a második üléssorban. A hátsó láb- és fejtér nagyjából 1,85 méteres magasságig bőséges, ami ebben az osztályban nem magától értetődő. Sajnos a térérzet a lejtős ablakvonal miatt nem annyira levegős, és az első benyomásunk az, hogy az ülés kontúrosabb.

Az 500 literes csomagtartó rengeteg tárolóhelyet kínál, ami kitűnő ebben az osztályban. Az Alfa Romeo még nem tudta megmondani a pontos értéket, amikor a hátsó üléssor le van hajtva. Apró kritika: A hátsó ülés háttámlája nyílászárós, de három helyett csak két részletben hajtható le.

Az NFT technológia minden járműadatot tárol

Az Alfa Romeo az NFT technológia (Non-Fungible Token) alkalmazása a világon első helyen áll az autógyártás területén. Egyszerűen fogalmazva, minden jármű- és vezetési adat, műhelylátogatás stb. külön-külön tárolódnak és titkosítva vannak minden információhoz. Ez lehetővé teszi a Tonale-tulajdonosok számára, hogy folyamatosan nyomon követhessék járművüket – és a futásteljesítmény alapján látható a karbantartások elvégzése, ami különösen izgalmas a használtautó-vásárlók számára .

Az 52-48 százalékos első/hátsó tömegeloszlásnak és az állítható lengéscsillapítókkal ellátott McPherson rugóstagoknak köszönhetően a kanyardinamika is megfelelő ebben az Alfában. A 15,5 kWh-s akkumulátor elektromos hatótávolsága körülbelül 60 kilométer, városi üzemben pedig akár 80 kilométer is lehet. Maximum 7,4 kW teljesítménnyel tölthető.

Dízel és hibrid motorok kiegészítőként

Ezen kívül két hibrid változat is lesz 1,5 literes turbó négyhengeres és 48 voltos elektromos rendszerrel. 130 vagy 160 lóerősek, hétfokozatú duplakuplungos és elsőkerék-hajtással szerelve . Az elektromos motor a sebességváltó házban található, 15 kW (20 LE) teljesítménnyel támogatja, és a 0,8 kWh-s akkumulátorral együtt lehetővé teszi az elektromos vezetést is, például parkoláskor. Az 1,6 literes lökettérfogatú és 130 LE-s dízel, valamint a hatfokozatú duplakuplungos modell teszi teljessé a palettát.

Az autobild cikke nyomán.