«Cupra Tavascan spielt entscheidende Rolle bei Transformation»
Bernhard Bauer felel a Seat és a Cupra németországi üzletéért. © Seat

A Cupra a spanyol Seat autógyártó sikertörténete lett. Bernhard Bauer német főnökkel beszélgettünk arról, miért mennek olyan jól a márka dolgai.

Meghal Cupra márka a spanyol Seat autógyártó tavalyi német piacon történt új regisztrációinak több mint felét tette ki. A Cupra sikertörténete változatlanul folytatódik.

Azt, hogy a Cupra miért teljesít olyan jól, jól leírná a korszellem kifejezés – mondta Bernhard Bauer német főnök az Autogazette-nek adott interjújában. „A Cupra azoknak való márka, akik nem akarják a szüleik márkáját vezetni” – mondja a menedzser.

Az ügyfelek nem a hétköznapiakat akarják

Bauer, aki több mint egy éve „menő márkának” nevezte a Cuprát, szereti a lázadó jellegét. Pontosan ez vonzza a Cupra ügyfeleit.

„A lázadókat, a kihívást jelentőket keresed. Másként akarnak dolgokat csinálni, másként látni a dolgokat. „Nem a megszokottat akarják, ezért választják a mi modellünket” – mondta a német főnök.

– Nyilvánvalóan jól csináltunk néhány dolgot.

Autogazette: Bauer úr, tavaly 18,8 százalékkal, 123 624 új regisztrációra tudta növelni a Seat és a Cupra eladásait. Ennek 54,4 százalékát egyedül a Cupra tette ki. Miért fogadják olyan jól a modelleket ebben az országban?

Bernhard Bauer: Tavaly mindkét márka esetében jelentős növekedést könyvelhettünk el. Szerencsére ez a tendencia folytatódik: júniusban 42 százalékkal nőtt az új regisztrációk száma. Nyilvánvalóan sok mindent jól csináltunk az elmúlt években. Ami a Cuprát illeti, a zeitgeist kifejezés jól jellemzi sikerünket. A Cupra azok számára készült, akik nem akarják a szüleik márkáját vezetni.

Autogazette: A dizájn fontos szerepet játszik az autóvásárlás során. Ez is meghatározó szerepet játszik a Cupránál?

Bauer: Igen, de nem csak. Természetesen ügyfeleinknek vonzó dizájnt kínálunk, de egyben sok vezetési élményt is. Egy Cuprával megmutathatod, hogy más akarsz lenni. És ezt ünnepeljük is a beszédben.

„Már korán egy zenei stratégiára támaszkodtunk”

Autogazette: Több mint egy éve nagyszerű márkának nevezted a Cuprát. Mitől izgatsz ennyire?

Bauer: Ez a márka lázadó természete. Beszélünk azokkal az ügyfelekkel, akiket ez érdekel. Keresik a lázadókat, a kihívót. Másként akarnak dolgokat csinálni, másként látni a dolgokat. Nem a hétköznapira vágynak, ezért a mi modelljeink közül választanak. Figyelemre méltó, hogy a Cupra-hoz hasonló márkát sikerült létrehoznunk egy ilyen sokszínű termékpalettával rendelkező csoportban.

Autogazette: Milyen szerepet játszik a Seat anyamárka a Cupra sikerében?

Bauer: Októberben tíz éve leszek a cégnél. Nemcsak a Cuprával, hanem a Seattal is jól fejlődtünk az elmúlt években. A Seat mindig is az egyik legfiatalabb korosztályú márka volt a csoportban. Ez fontos alapot teremtett egy olyan új márka számára, mint a Cupra. A korszerkezetnek mindig köze van a modellek áraihoz – itt pedig egy olyan autó, mint a Seat Ibiza hozott fiatal vásárlókat a márkához.

Autogazette: A célcsoport megszólítása érdekében már korán a zenére támaszkodtál

Bauer: …igen, már korán a zenei stratégiára támaszkodtunk. A „Sing my Song” és a „The Voice of Germany”-ben való részvételünk a Seattal kezdődött. Ez jó feltételeket biztosított számunkra a Cupra márka pozicionálásához, és nem kellett attól tartanunk, hogy teljesen új stratégiával állunk elő. Ez az alapja a fiatalos márkának.

„Ez a móka az egész csoporton keresztül megy”

A feszes hangolás illik a Cupra Formentor sportos karakteréhez. Fotó: Cupra

Autogazette: Amikor a márkához érkezett, a Cupra még nem önálló márkaként létezett, hanem csak felszereltségváltozatként a modellnévben a különösen sportos modellekhez…

Bauer: …Igen ez így van. Abban az időben egy olyan modellel, mint a Seat Leon Cupra, gyorsan tíz százalékos piaci részesedésünk volt. Amikor Luca de Meo és Wayne Griffiths megjelent a fedélzeten, a dolgok valóban felpörögtek: hirtelen három Cupra logóval ellátott modellt kínáltunk. Beleértve a 300 lóerős Atecát is, amely 30 százalékos részesedéssel bírt. Aztán az igazgatóság meghozta azt a merész döntést, hogy a Cupra-t független márkaként hozza létre; Aztán elég gyorsan jött a Formentor.

Autogazette: Ami a siker valódi modelljévé fejlődött Németországban…

Bauer: Teljesen. Ezekben a hetekben csak a 100 000 Cupra van nálunk Formentor eladott. Ha ilyen helyzetbe kerülsz, az természetesen nagyon szórakoztató. És ez a szórakozás az egész vállalatra kiterjed: a jegyzőtől az igazgatóságig. Mindenki sikeressé akarja tenni a márkát. Nem szabad megfeledkezni természetesen az értékesítési szervezetünkről sem: kereskedőink ebben valóban részt vesznek, befektetnek a márka megjelenésébe, és büszkék rá.

„A tojásainkat a csirkeól közelében keressük”

Autogazette: A „Németország hangja”-hoz hasonló marketingintézkedéseivel azt a fiatal célcsoportot szólította meg, akit el szeretne érni. Valóban ez az a célcsoport, amelyik megengedhet magának egy magasabb árú Cuprát?

Bauer: Az egyik a márkapozicionálás, a másik a célcsoport elérése. A tojásainkat pedig a tyúkól közelében keressük. Mindannyiunknak érzelmi kötődése van a zenéhez, ezért ezzel az elkötelezettséggel hűek maradunk önmagunkhoz. Míg a Seatnál inkább a hip-hopra koncentráltunk, addig a Cupránál ez az EDM, azaz az elektronikus tánczene. Eladásaink bizonyítják, hogy nem tévedünk ezzel a stratégiával. De igaz: a Cupra modellek drágábbak, mint a Seat modelljei, ami azt jelenti, hogy a Cupra vásárlói kicsit idősebbek.

Autogazette: Ez mit jelent?

Bauer: A Seat vevő 42/43 év körüli, a Cupra vevő jó két-három évvel idősebb. De nem szabad annyira a korszerkezetre koncentrálni. Ahogy ma is illően mondják: a 60 az új 30. Az életöröm közvetítéséről szól – a Seat és a Cupra pedig egyaránt dél-európai barcelonai márka. Egy város sok napsütéssel és életörömmel. Barcelona dinamikusan fejlődött az 1992-es olimpia óta – akárcsak a Cupra.

„Szeretem látni mindkét márka növekedését”

Autogazette: Ön beszélt a kereskedőivel. De még mindig hasznot húznak a Seatból és a Cuprából?

Bauer: A tavalyi félvezető válság idején különösen a magasabb árfekvésű Cupra modelleket gyártottuk. Az ülésmodellek most ismét normálisan készülnek. Idén ismét az Ibiza, az Ateca és az Arona visz minket. Nagyon széles portfólióval rendelkezünk mindkét márkával. A kis Seat Ibiza autótól a Cupra Tavascanig széles választékot kínálunk vásárlóinknak. Szeretem nézni mindkét márka növekedését. Különösen azért, mert egyesek már halottnak nyilvánították a Seat márkát. Az eladási adatok tekintetében 54:46 százalékos arányt kapunk.

Autogazette: Akkor beszéljünk a bekezdésről. Az első félévben mintegy 83 500 új regisztráció történt, ami 38 százalékos növekedést jelent. Milyen növekedésre számít 2024-ben?

Bauer: Tudja, hogy nem mondunk semmit a puszta értékesítési elvárásokról. De egy dolog világos: ez egy újabb rekordév lesz számunkra. Piaci részesedést tekintve hat hónap után 5,7 százalékon állunk. Úton vagyunk minden rekord megdöntése felé.

– Milyen gyengeség a keresletben?

Autogazette: A Cupra Tavascannal a Cupra Born után a második elektromos autójukat hozzák forgalomba. Mit jelent a piaci bevezetés szempontjából az elektromos autók iránti jelenlegi gyenge kereslet?

Bauer: Milyen gyengeség a keresletben? Nálunk nincsenek ilyenek. Az elmúlt néhány hónapban a Cupra Born volt a legnépszerűbb modell ügynökségi üzletünkben.

Autogazette: Tehát nem lehet hangsúlyozni, hogy az e-mobilitás válságban van?

Bauer: Nem a piac egészéért beszélek, hanem a márkáinkért: A Cupra Born pedig nagyon sok örömet okoz.

Autogazette: Tavaly 17 400 Cupra Bornt adtál el. Ez sikernek tekinthető?

Bauer: Tehát megfelelt az elvárásainknak. De egyértelmű: a vásárlási prémium elvesztése bizonyos fokú bizonytalanságot jelent az ügyfelek körében. De gyorsan reagáltunk erre a veszteségre.

„Magam is Cupra Bornt vezetek”

A Cupra Born vizuálisan lenyűgöz letisztultan szabott fémruhájával. Fotó: Cupra

Autogazette: Ön is vonzó lízingdíjra törekszik?

Bauer: Igen, van egy jó termékünk, és jó kereslet van rá a 269 eurótól kezdődő tisztességes lízingdíjnak köszönhetően. Szó sem lehet válságról, ha az e-mobilitásról van szó. Magam is Cupra Bornt vezetek, és elmondhatom, hogy a mindennapi életben problémamentesen működik.

Autogazette: Minek tulajdonítja a kereslet általános gyengeségét, a lemondott vásárlási prémiumon kívül?

Bauer: Szerintem ez elsősorban a vásárlási prémium hirtelen törlésének tudható be. Ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy az elektromobilitás iránya meghatározott. Megvan a Cupra Born, hozd el Cupra Tavascan és idén mutatják be a Cupra Terramart konnektorról tölthető hibridként és belsőégésű motorként is.

Autogazette: A Tavascan és a Born sportos VZ-változata is lesz. Milyen szerepet játszik az értékesítés szempontjából?

Bauer: Igen, ez helyes. A Cupra Born VZ-vel megvan a következő menő autó. Imádom ezt az autót. 326 LE-vel nem csak a teljesítményt tekintve egy rakéta, hanem szoftver és használhatóság tekintetében is megteszi a következő fejlesztési lépést. Bízom benne, hogy a Cupra Born VZ akár 20 százalékos részesedést is elérhet.

„A Cupra Tavascan alapvetően egy európai projekt”

A Cupra Tavascan hátulja jól néz ki a folyamatos fénycsíkkal. Fotó: Cupra

Autogazette: Mit jelentenek az uniós büntetővámok a szintén Kínában épülő Cupra Tavascan számára?

Bauer: A Volkswagen-csoport részeként a Seat SA egy nyitott és szabályalapú kereskedelempolitikát képvisel. A szabad és tisztességes kereskedelem és a nyitott piacok jelentik a jólét, a foglalkoztatás és a fenntartható növekedés alapját szerte a világon. A kiegyenlítő vámok általában nem alkalmasak az európai autóipar hosszú távú versenyképességének erősítésére – a Seat SA elutasítja azokat.

Az EU Bizottság döntésének időzítése kedvezőtlen, tekintettel arra, hogy Európában jelenleg gyenge a kereslet a teljesen elektromos járművek iránt. E döntés negatív hatása felülmúlja az európai autóipar számára várható előnyöket. Európának olyan szabályozási környezetre van szüksége, amely megerősíti az autóipart az elektromobilitás és az éghajlatsemlegesség felé való átalakulásban.

Autogazette: És milyen következményekkel jár a Tavascan?

Bauer: Gyártónk, a Seat SA aktívan együttműködik a Volkswagen csoporttal annak érdekében, hogy minimálisra csökkentsék ennek az ideiglenes határozatnak a Cupra Tavascanra gyakorolt ​​lehetséges hatását. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy ezek a többletköltségek ne befolyásolják a Cupra Tavascan árát, mivel ez ügyfeleink és partnereink iránti elkötelezettségünk része. Ennek első bizonyítékaként a jármű ára 2024-ben is változatlan marad.

Folytatjuk a különböző forgatókönyvek elemzését. A Volkswagen Csoporttal közösen minden rendelkezésünkre álló intézkedést megteszünk és a jövőben is megteszünk az ideiglenes tarifák szintjének és hatásainak csökkentése érdekében. A Cupra Tavascan alapvetően egy európai projekt, amelyet egy európai technológiával rendelkező európai cég fejlesztett ki Európában, és amelyet Európában kívánnak értékesíteni. Ez az autó kulcsfontosságú a Seat SA átalakulásában, és fontos szerepet játszik a károsanyag-kibocsátási célok elérésében. Az ilyen típusú védőintézkedések csak aláássák az elektromos mobilitás felé való átalakulást, amelyben a Cupra Tavascan döntő szerepet játszik.

„Nem szabad mindig az eladási árat nézni”

A Cupra Tavascan a második elektromos autó a spanyol márka Born után. Fotó: Cupra

Autogazette: A Cupra Tavascan ára 56 210 euró. Nem nagyon drága?

Bauer: Ezt vonzó árnak tartjuk. És igen, az e-mobilitás még mindig drága, és még nincs meg az a méretgazdaságosság, amely alacsonyabb árakhoz vezet. Remélhetőleg ez lesz a kisebb járműveken is. De nem mindig az eladási árat kell néznünk, hanem inkább a lízing árfolyamát.

Autogazette: Hogyan fog kinézni a lízing?

Bauer: Ahogy mondtam: Az eladási ár már nem minden, hanem a lízingár. A magánügyfél üzletágban az ügyfelek 70 százaléka már mindkét márkánál a lízing mellett dönt, a Cupra esetében pedig még ennél is több. Az elektromos autóknál ez az arány még több mint 90 százalék.

Autogazette: És mennyi a Tavascan lízingdíja?

Bauer: A belépő szintű verzió 499 euró. Szerintem ilyen ütemben jól fog működni.

Autogazette: A konnektorról tölthető hibrid sokáig megszűnt modellnek számított, de most újra egyre nagyobb a kereslet? Látod ennek a meghajtónak a reneszánszát?

Bauer: Igen, abszolút ezt látjuk az új plug-in hibridjeinknél, amelyek hatótávolsága meghaladja a 100 kilométert. Nemcsak a fogyasztást csökkenti jelentősen, hanem a vezetési élményt is növeli. Már a keresletből is láthatjuk, hogy ezt megkapják a vásárlók. Az új Cupra Terramar konnektorról tölthető hibriddel is érkezik, hatótávolsága meghaladja a 100 kilométert. A technológia kiváló alternatívát jelent azok számára, akik még nem akarnak tisztán elektromosan utazni. Ön is részesül a kedvezményes, 0,5 százalékos adókulcsból.

Az interjút Bernhard Bauerrel Frank Mertens készítette

A cikk eredeti nyelven itt érhető el: https://autogazette.de/seat/bauer/elektro/cupra-tavascan-spielt-entscheidende-rolle-bei-transformation-989424322.html