A 7-es BMW M1-es motorral volt elérhető!
A világ leggyorsabb 7-es sorozata legördült a dél-afrikai BMW futószalagjáról. A 745i SA-t a BMW M1 szupersportkocsit egy hathengeres hajtotta!
1984 és 1987 között a BMW 745i SA a világ leggyorsabb 7-es sorozata , és így királya volt a bajor modellpalettának. De a BMW szerelmeseinek és más autóértőknek, akik még nem hallották a 745i SA nevet, nem kell szomorkodniuk: a szuperhetes ritka és szinte ismeretlen Európában, mert a 745i SA-t a BMW készítette Dél-Afrikában méghozzá csak 209 példányban. Létüket pedig egy vészhelyzetnek köszönhetik, amelybe a bal oldali forgalmú országok mérnökei kerültek.
Így történt: Az 252 lóerős 3,3 literes motorja Európában jól ismert 745i a motorblokk jobb oldalán turbófeltöltős . Ez alkalmatlanná tette a bal oldali forgalmú országokban, mert a töltő a jobb oldalra szerelt kormányoszlopnak ütközött volna.
Az olyan országok, mint Nagy-Britannia ezért egyszerűen kihagyták a csúcsmodellt, nem úgy BMW Dél-Afrika. Ehelyett Rosslynban (Johannesburgtól északra) a mérnökök a szupersportkocsihoz BMW M1 legendás M88-as nagy fordulatszámú motort bevározsolták a dél-afrikai hetes motorháztető alá, 3453 köbcentis motor, 290LE gyorsítja az E23-at 236 km/órás végsebességre. A 745i SA hét másodperc alatt gyorsul százra. A soros hathengeres hosszirányban van beszerelve, és hengerenkénti négy szeleppel rendelkezik. A mechanikus Kugelfischer befecskendezés helyett a Bosch modern Mototronicot építették be. A 340 Nm-es maximális nyomaték 4500 ford./percnél érhető el. A helyi mérnökök figyelmen kívül hagyták az aggodalmakat, hogy az M88 luxuslimuzin motorja kicsit hangos lehet az utastérben.
Jó ez így! Aki esetleg élőben is megtapasztalhatja 745i SA, örülhet, a 24 szelepes csodálatosan süvít, amikor a csúcskategóriás egykori zászlóshajó erőteljesen gyorsít. AUTO BILD KLASSIK néhány évvel ezelőtt találkozott a 745i SA és nagyon lenyűgözte. A kortárs BMW M5 és az M635 CSi közös fékrendszerét kapta ez a modell. A belső teret a legfinomabb nappa bőr teszi teljessé, mely a csúcsfelszerelés része, ami természetesen emeli a beltér színvonalát és kényezteti az utazót. Az oldalsó paneleket és műszerfalat BMW South Africa átdolgozta, ha alaposan megnézzük, észrevesszük, hogy az európai 7-es sorozathoz képest valamivel szélesebb, melyek sajnos nem a tuning részei. A speciális hetes szélesebb volt, mint a gyári európai ikertestvére. A dél-afrikaiaknak a változtatásra az adott okot, hogy a BMW a helyi túraautó-bajnokságban versenyezni akart, és számos közúti autót kellett építenie, hogy a versenyekre megkapja a homologizációt.
Sajnos nem sok 745i SA maradt, az internetes oldalakon dél-afrikai hetesek keresése nem sok eredményt hoz. A 209 megépített autóból (17 példány, kézi Getrag ötfokozatú váltóval készült) alig egy maradt meg.