Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the complianz-gdpr domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/autovalaszto.hu/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Megújuló elektromos Mini-k - Autós információ Önnek

Elektromos autók a Mini-től: Nagyobb hatótávolság és teljesítmény bejelentése

Ősztől lépésről lépésre elérhetővé válik a Mini elektromos autók következő generációja. A vásárlók számára ez elsősorban nagyobb akkumulátorokat jelent.

A múltban volt néhány elektromos hajtású mini. A tömeggyártás első modellje kezelhetőségével vonzotta az érzelmeket. A pragmatikusok elsősorban a márkára jellemző ár/teljesítmény arányt, a rövid hatótávot és a lassú töltési teljesítményt kritizálták. Legalábbis az utoljára említett pontokban az E-Minik következő generációja jelentős előnyökkel jár. Ennek érdekében a BMW a jövőben együttműködik a kínai Great Wall Motor autógyárral és az első részletek mostanra kiszivárogtak.

Három modellt hivatalosan is bemutatnak az elkövetkező 12 hónapban. Az alapmodell továbbra is a csaknem 3,9 méter hosszú Mini Hatchback, amely a jövőben Mini Cooper néven szerepel. 135 és 160 kW teljesítménnyel lesz kapható. A csúcsverzió tehát ismét lényegesen erősebb, mint az előző Mini Electric. Ezen az alapon egy ötajtós és egy kabrió is határozottan az értékesítési tervben van. A mostani Miniből a kabrió csak limitált speciális szériában kapható 60 ezer euróért. Nagyon imádnii kell valakinek a Miniket, hogy fontolóra vegyen egy ekkora kiadást. Az utód lényegesen többet kínál majd hatótávolság és töltési kapacitás tekintetében, és szinte biztosan 60 000 euró alatti áron kínálják majd.

A háromajtós Mini fölé két SUV-t terveznek, amelyek crossoverként kerülnek forgalomba. Az Aceman csaknem 4,1 m hosszú, és csak elsőkerék-hajtással kapható. 130 és 160 kW teljesítményű villanymotorokkal szerelik ezeket a modelleket. Az Aceman, ahogy a Mini márkafőnöke, Stefanie Wurst fogalmaz, „elektromos gokart érzést, magával ragadó digitális élményt és a minimális ökológiai lábnyomra való erős összpontosítást” képviseli.

Elektromos autók a Mini-től
A Mini Aceman valamivel rövidebb lesz, mint egy VW T-Cross.

A Mini Countryman lényegesen nagyobb, 4,43 m körüli hosszúságával bekerül a rendkívül versenyképes 4,4 m-es SUV-ok bajnokságába. Szinte az összes ismert tömeggyártó képviselteti magát ebben a szegmensben, így a vásárlók széles választékot kínálnak. A Countryman elsőkerék-hajtásként 140 kW-ot, az összkerékhajtású modellé 200 kW-ot fog szállítani. A közvetlen versenytársak között szerepel a Smart #1, a Volvo XC40, a Mercedes EQA és a BMW iX1 is.

Elektromos autók a Mini-től
Elektromos autóként a Mini Countryman alapmodellként szinte biztosan 50 000 euró körüli összegbe kerül majd.

Az elektromos Mini akkumulátora eddig meglehetősen gyenge volt, nettó 28,9 kWh (bruttó 31,6 kWh) teljesítménnyel bírt. A valós hatótáv szinte mindig lényegesen kevesebb volt, mint 200 km. A BMW-nek itt növelnie kellett, bár kérdés, hogy a bejelentett 40-54 kWh fedezi-e a jövőben azt, amit a vásárlók kérnek. Lehet, hogy ez a helyzet a háromajtós Mini Cooperben, de a Countrymanben sokan túl kevésnek találják. Egy kompakt SUV-ban általában 20 kWh/100 km-nél többet is elfogyaszthat az autópályán még akkor is, ha a vezető az ajánlott sebesség felső határán autózik. Izgalmas a töltési kapacitás: korábban 50 kW volt a határ. Az utódnak legalább kétszer annyit kell ajánlania a csúcstöltésen.

Még néhány hónap van hátra az új Mini generáció hivatalos bemutatásáig. A BMW azonban már felfed néhány kártyát. A Plug-in hibrideknek nincs jövője a Mininél. Néhány évvel ezelőtt a “Rocketman” tanulmány nagy feltűnést keltett. Rövidített mini háromajtós volt. Ezt az ötletet nem folytatják tovább. A Mini Electric esetében a márka azt tesztelte, hogy az ügyfelek elfogadják-e a számukra nagyon drága csomagpolitikát az egyes esetekben. Extra külön-külön alig van, felszereltségi sorokban szinte minden egyesül.

Ez bizonyos vágyakat meglehetősen költségessé tehet. A gyártó számára a választás szabadságának ilyen korlátozása előnyökkel jár az olcsó gyártás formájában – és a margón belül, elvégre olyan dolgokat rendelnek meg és fizetnek érte, amelyeket egyébként nem rendelt volna meg. Nyilván a Mini vásárlóinak többsége támogatja ezt, így az utóddal tovább bővül a rendszer.

Sok hónappal az értékesítés tényleges kezdete előtt természetesen nincs utalás az árakra. Itt azonban folyamatosságra számíthat az érdeklődő. A kisautó és hajtásai nem állítják, hogy olcsó árakkal jelennek meg a piacon. Jelenleg a legolcsóbb Mini Electric 37 300 euróba kerül, néhány extra rendelése után könnyen felmehet 40 000 euró fölé. A BMW továbbra is reménykedik a tehetős vásárlókban, akik a hatótávolság és a töltési kapacitás jelentős növekedését jutalmazzák. Így az elektromos háromajtósért legalább 40 ezer, a Countrymanért pedig legalább 50 ezer euróra lehet tippelni – extra felszerelési csomagok nélkül. Más márkák felelősek azért, hogy az elektromobilitást elérhetővé tegyék a szélesebb nyilvánosság számára. Ez eddig nem állt a siker útjában: elvégre ma már minden ötödik Mini elektromos autó.

A heise.de cikke nyomán, kép: BMW