A sikeres Roadster után Elon Musk megértette, hogy szükség van egy négyajtós járműre az elektromos autók piacán. A Tesla által létrehozott piac.
Az elektromos autók forradalma akkor kezdődött, amikor egy belső égésű motorral szerelt sportautó elveszítette a gyorsulási versenyt egy névtelen, akkumulátorral hajtott motorral rendelkező autógyártó előtt. A Model S bemutatása még rosszabbul nézett ki a sportkocsik rajongói számára. A műanyag külsejű, hangtalan jármű egyre több szuperautót vetett kihívás elé.
A világ nem állt készen arra, hogy egy hűtőrács nélküli autót lásson elöl, pedig a Model S-nek nem volt rá szüksége. Tehát helyette fekete műanyag panel volt. Az éles, szögletes fényszórókat LED-ekkel szerelték fel abban az időben, amikor a bi-xenon fényszórók uralták a piacot. Jóval megelőzte korát. A karcsú és aerodinamikus profil oldalról egy sportautó megjelenésére emlékeztetett, de négy ajtót kapott.
A belső tér a maga idejében megdöbbentő megjelenést kapott. A minimalista dizájnban egy hatalmas, álló mód uralta műszerfalat, a 17″-es érintőképernyőt a középső sor fölött helyezték el. Alapfelszereltségként az internet-kompatibilitást és az éteren keresztüli frissítéseket is felszerelték. A rendszer különféle autófunkciókat vezérelt, köztük a töltés, vezetési módok, klímaberendezés. Az autó panoráma üvegtetőt kapott, váltóalagút hiányában a sík padló nagyobb lábteret biztosított a hátsó utasoknak, a nagy tengelytáv pedig még jobbá tette a dolgokat.
A Tesla padlóra szerelt akkumulátorcsomagot telepített, amely laptop lítium-ion cellákból áll. Kiviteltől függően két vagy négy motorral hajtotta a hátsó vagy az összkereket. Az előadások lenyűgözőek voltak a maga szegmensében. A leglassabb változat álló helyzetből 6,1 másodperc alatt tudta elérni a 100 km/h-t (62 mph), míg a P90D csúcsmodell mindössze 3 másodperc alatt végezte el ugyanezt a tesztet.