2021-ben az Opel megnyitotta az Astra sorozatnak a hatodik fejezetét, de elődeitől eltérően nem osztotta meg platformját más GM termékekkel, mivel új tulajdonosaival, a PSA-val (Peugeot-Citroen) már csatlakozott a Stellantis csoporthoz.
Mivel a Peugeot által használt EMP2 platformot használta a 308-as kínálathoz, amely elektromos változatban is elérhető volt, csak idő kérdése volt, hogy az Astra mikor tud elektronmeghajtású változatot kínálni. Ez 2022 végén jelent meg az Astra Electric formájában, amely két karosszériaváltozatban volt elérhető: ötajtós ferdehátú és kombi. Ez utóbbit hagyományosan Sport Tourernek nevezték el.
A teljesen elektromos változat hasonló formát öltött, mint az Astra sorozat többi tagja. Megosztotta az új Opel Vizor első burkolatának kissé módosított változatát, bár nem volt benne a motor hűtéséhez szükséges lamellák, mivel nem volt benne IAC. Az autó profilja szögletes formát tárt fel, a C-oszlop felfelé ívelésével, az A- és B-oszlopok pedig elsötétültek. Hátul az alsó lökhárító kissé eltérő volt, mivel nem kellett kipufogócsúcsot rejtenie.
Belül az autógyártó egy teljesen digitális Pure Panelt szerelt fel két nagy, 10 hüvelykes szélesvásznú kijelzővel. A műszerfal minimalista kialakítása és a középkonzol letisztult vonalai az Opel tervezési filozófiájának részét képezték. A 2023-as Astra Electric egy pár ergonomikus Active Sports ülést tartalmazott, opcionálisan Alcantara borítással, amely kényelmes utazást és jó oldaltartást ígért az utasoknak. Hátul egy osztottan összecsukható pad három felnőtt számára biztosított helyet.
A 115 kW-os (154 LE) motorral meghajtott kompakt ferdehátú 416 km-t (258,5 mérföld) képes megtenni teljes feltöltéssel a padlóra szerelt 54 kWh-s lítium-ion akkumulátornak köszönhetően.