Panamera 4S (970) 2009-2013
A 2009-es Sanghaji Autószalonon a Panamera termékcsalád bemutatása mellett a Porsche bemutatta a 4S változatot is. Ez volt istállótársai egyik legjobban kiegyensúlyozott változata.
A négyajtós Porsche ötlete nem volt új. A 80-as évek végén a 989-es koncepcióautóval próbálták ki, amely a 911-es platformra épült. Később két négyajtós Porsche 928-ast is kipróbált a német autógyártó. További erőfeszítések után a mérnökcsapatnak sikerült elkészítenie a Panamera-t.
A négyajtós Porschét nehéz volt megérteni és néhány rajongó elfogadni, de szükség volt rá. Azoknak, akiknek 911-esük volt, egy 4 ajtós autóra volt szükségük ahhoz, hogy élvezhessék a mindennapi vezetést a mindennapi vezetők kényelmével és követelményeivel. A Panamera a 928-as evolúciója volt, első motorral és hátsókerék-hajtással. A fényszórókat a Cayenne-re szerelt lámpák ihlették, a ferde háttámla pedig egy 911-esre emlékeztetett. Az első kerékívek mögé egy pár szellőzőnyílást szereltek fel. A hátsó lámpák hasonlóak voltak, mint a Kajmánon.
Belül a Panamera tervezői a luxus Vertu mobiltelefonokból merítettek ihletet. A négyüléses elrendezés volt az egyetlen lehetőség, nagy középkonzollal, amely elválasztotta a vezetőt a többi utastól. Hátul volt egy tisztességes szoba a felnőttek számára, és mivel ferdehátú volt, lenyűgöző csomagmegőrzőt lehetett kapni egy Porsche számára.
A hajtáslánchoz a Porsche a Cayenne-t választotta inspirációs modellnek, a motorháztető alá szerelve a 4,8 literes V8-as motort. A Panamera 4S esetében az autót összkerék-hajtással és 7 fokozatú automata (PDK – duplakuplungos) sebességváltóval szerelte fel. A 400 lóerős Porsche 4 ajtós ferdehátú 5 másodperces 0-ról 100 km/órára (0-62 mph) volt jó.