Autóválasztó

tesztek

Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt

2013. május 30.  |  Lénárt Attila
Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt
A DS5 azt hivatott bizonyítani, hogy a Citroën autói sosem voltak még ilyen jók. Tudják mit? Sikerült.

hirdetés

Felejtsük el az elmúlt 20 év gyenge próbálkozásait! Verjük ki a fejünkb?l az unalmas Xsarát, az ormótlan els? generációs C5-öst vagy az újítani hivatott, de kissé szürkére sikerült els? C4-es sorozatot. A DS5 megmutatja, hogy a Citroën visszatalált a gyökereihez, és olyan gyönyör?, újszer? és jó min?ség? autót dobott piacra, amilyet a hetvenes évek óta nem alkotott. Persze, nem önmagában ez a kocsi hozta a nagy változást, inkább ez jelzi annak a folyamatnak a lassú célba érését, amelyet a C4 Picassóval indítottak el, majd a második generációs C5-tel, az új C4-el és DS3-mal er?sítettek meg. A DS5 igazából csak feltette a pontot az i-re. De még hogyan!


Eltér a hagyományos lépcs?shátú formától

Örökség és eredet
Elég egyetlen pillantás ahhoz, hogy rájöjjünk: a DS5 valami más, mint a szokásos, prémiummodellek. Az általánosan elterjedt „háromdobozos” kialakítás helyett a kétdobozos kasztni rendhagyó ebben a kategóriában. A formája kissé olyan, mintha egy C4 Picassót kicsit laposabbra vasaltak volna – és ez nem feltétlenül érzéki csalódás, hiszen a DS5 éppen annak padlólemezére épül. Így aztán m?szakilag nem rokona a C5-ös sorozatnak, hiába sugallja ezt a neve. Ennek az örökségnek a része a C5-nél b? arasznyival rövidebb hosszúság és a csatolt leng?karos, prémium kategóriában ritkán alkalmazott hátsó felfüggesztési megoldás.


Kifejezetten látványosra sikerült a küls?

Olyan szép, hogy már-már giccs
Az autó formavilága kívül-belül káprázatos. A kupék és az ötajtósok dizájn-világát ötvöz? küls? annyi apró kis díszítést kapott, amennyit csak rá lehetett zsúfolni, mintha külön kit?zött célja lett volna a fejleszt? csapatnak, hogy az egyszeri szemlél?d? ne tudjon megnevezni egyetlen olyan pontot sem, amelyet a formanyelv kulcsának lehetne tekinteni. A magas, de gyorsan legörbül?, cápás orrkiképzés mellett a látszólag keret nélküli ablakok (ismer?s valakinek a régi XM-b?l?), a vastag és hangsúlyos krómcsík a géptet? oldalán, a lapos kipufogó-végz?dések, a csapott farvonal mind-mind egy-egy olyan elem, amely már önmagában is meghatározó lehetne – így együttesen pedig valóságos dizájn-bombává avanzsálják az autót. Egy barátom szavai szerint: ez az autó annyira szép, hogy már-már giccses.


A vezet?t és utasát széles középkonzol választja el

Kívül-belül látványos
A bels? tér formavilága még megdöbbent?bb. A fonott, rafinált varrású b?rüléseket inkább foteleknek illene nevezni: szinte invitálják a vezet?t, hogy szálljon csak be. Az utasfülke kialakítása furcsa, de leny?göz? elegye egy repül?gép pilótafülkéjének és egy kényelmes, otthonos nappalinak. A széles utastér els? traktusában egy vastag középs? konzol választja el a vezet?t és utasát. Ez a panel egyszerre sportkocsis és repül?gépes megoldás. A kormánykerék alját egyenesre csapták, ami nem csak sportos érzetet kelt, hanem egyben praktikus megoldás is, hiszen így a viszonylag magas üléslap ellenére is elfér a magasabb termet? vezet?k lába. A dizájnvilág hatását er?síti a vezet? fejénél elhelyezett rengeteg billen?kapcsoló, amelyek szintén azt az érzetet keltik, mintha egy repül?gép pilótafülkéjében, nem pedig egy prémium autóban ülnénk. (A hatást fokozandó a tet?ablakok három részb?l állnak, külön-külön az elöl ül?k, illetve egyben a hátsó üléssoron utazók feje felett.) De a beltér nem csak látványos, hanem egyben remek min?ség? is. A felhasznált anyagok tényleg megfelelnek a prémiumautókkal szemben támasztott követelményeknek, és az összeszerelés min?ségére se lehet panaszunk. Csak egy apró példa: az utastér hangszigetelését minden ajtónyílás mentén dupla zajcsökkent? réteg felhasználásával oldották meg – nem csoda, hogy szinte semmi sem hallatszik be a beltérbe. De hasonlóan példás az a finomság is, ahogyan az ajtók csukódnak. Vagyis a DS5 nem csak látványos, hanem tényleg jó min?ség? is.


A tet?re tett gomboktól pilótafülkében érezzük magunkat

Menettulajdonságok
Meglep? módon a futóm? némi csalódást kelt. Az igényes hidropneumatikus felfüggesztési rendszerek tervez?jét?l és a sokszoros rali-világbajnok konstrukt?rt?l egyszer?en többet és jobbat várhatnánk egy olyan autó esetében, amely a min?ségi fejl?dést hivatott demonstrálni. A túl keményre hangolt rugók és a gyors visszalökést mereven megállító gátlók párosítása (nem is szólva az ebben a kategóriában elavultnak számító hátsó felfüggesztési rendszert?l) összességében azt eredményezik, hogy a DS5 utasai rázós utazást élnek át az átlagos hazai utakon. Ugyanakkor sem a kormányzás, sem az ívtartás nem olyan precíz, amilyet ilyen merev felfüggesztés esetén elvárnánk. Ne értsék félre: a DS5 futóm?ve nem elrontott konstrukció, csupán arról van szó, hogy ett?l az autótól ezen a téren többet vártunk volna. Persze, ha kevésbé látványos felnikkel és gumikkal szerelték volna az autót, akkor talán kevésbé lenne rázós benne az utazás, hiszen a 19 colos, alig 40-es magasságú, vagyis sportosan alacsony profilú gumik nem sokat csillapítanak a kisebb úthibákból. És jegyezzük meg: nagyon-nagyon sérülékenyek is.
Ugyanakkor semmi panaszunk sem lehet a motorra és a váltóra. Az 1,6 literes turbós benzinmotor kiforrott, jól bevált konstrukció, meglehet?sen halkan és egyenletesen jár, 200 lóer?s teljesítményéhez képest keveset fogyaszt és megfelel? dinamikával mozgatja a látványos karosszériát. Vagyis éppen megfelel? – se több, se kevesebb. A váltóról is csak hasonlót tudunk írni: kell?en precíz és gyors, de semmiképpen sem ez a kategória legjobbja.


Kifogástalan a min?ségérzet

Összegzés
Kiknek és milyen célra is gyártja a Citroën ezt az autót? Erre a kérdésre talán a legnehezebb megtalálni a választ. Azt értjük, miért gyártják: hogy megmutassák, mennyit fejl?dtek, bebizonyítsák, hogy tényleg képesek még újítani, és valami különlegessel rukkoljanak el?. A DS5 azt bizonyítja, hogy a Citroën minden téren jó úton jár. De éppen ett?l persze a DS5 kissé extravagáns, ugyanakkor némileg öncélú járm? is, amelynek er?ssége nem valamely tulajdonsága, hanem éppen az átlagostól való eltérése. Hölgyek, urak! Aki ki akar t?nni a tömegb?l, az vegye fontolóra ezt az autót, hiszen pont erre tervezték!

Hossz/szél./mag.: 4530/1871/1504 mm Tengelytáv: 2727 mm Nyomtáv: 1575/1599 mm Saját/össztömeg: 1405/2050 kg Csomagtartó: 465/1288 l Üzemanyagtartály: 60 l Gumiabroncs: 235/40 R19

Végsebesség: 235 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8,2 s Gyári fogyasztás város 8,9 l/100 km, országút 5,5 l/100 km, átlag 6,7 l/100 km CO2-kibocsátás: 155 g/km Tesztfogyasztás: (város) 9,4 l/100 km Garancia 2 év, km-korlát nélkül Alapár: 9 110 000 Ft A tesztelt modell ára: 11 100 000 Ft

TETSZETT küls?-bels? dizájn, tágas utastér, min?ség
NEM TETSZETT rázós, kemény futóm?, magas városi fogyasztás


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További tesztek


Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
2013-08-24 | Sose vegyünk használt taxit! – tartja az alapigazság, hiszen azokban sok a kilométer, és f?leg városban használták ?ket. De mi a helyzet az egykori rend?rautókkal? Az ember azt hinné, azok is a kerülend?k, hiszen szolgálati idejük alatt ütötték-vágták ?ket. Vizsgáljuk meg, milyen állapotban van egy volt rend?rautó! tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt

További információ
Citroën DS5: a legnagyobb különlegesség
Citroën DS5: a legnagyobb különlegesség Prémium modellszériájának legnagyobb tagját mutatta be a Citroën. A DS5 jellegében is teljesen elkülönül a vele párhuzamosan futó C5-öst?l.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Kapcsolódó autók a katalógusban

Citroën C6
Citroën
C6

2006-
Citroën C3
Citroën
C3

2010-
Citroën C1
Citroën
C1

2005-
Citroën C5
Citroën
C5

2004-2008

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Citroen Berlingo 1.6 HDi MULTISPACE
Citroen Berlingo 1.6 HDi MULTISPACE
1560 cm3, Dízel, 2008
1 649 000 Ft
Citroen DS5 2.0 HDi Sport (Automata)
Citroen DS5 2.0 HDi Sport (Automata)
1997 cm3, Dízel, 2012
8 499 000 Ft
Citroen C2 1.4 VTR
Citroen C2 1.4 VTR
1360 cm3, Benzin, 2006
1 099 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés