Autóválasztó

tesztek

Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt

2013. augusztus 24.  |  Autóválasztó
Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
Sose vegyünk használt taxit! – tartja az alapigazság, hiszen azokban sok a kilométer, és f?leg városban használták ?ket. De mi a helyzet az egykori rend?rautókkal? Az ember azt hinné, azok is a kerülend?k, hiszen szolgálati idejük alatt ütötték-vágták ?ket. Vizsgáljuk meg, milyen állapotban van egy volt rend?rautó!

hirdetés

Bokámig esett az állam, amikor beültem az MKB-Euroleasing Autóflotta egyik rend?rautóból lett tesztautójába. Valami rozzant, ütött-kopott, nyomott sárvéd?j?, kiégetett ülés?, lepusztult belter? autóra számítottam. Ehelyett azonban kicsit sem kellett kimozdulnom a komfort-zónámból: ez a Ford Focus kombi annyira újszer?nek t?nt, mint jó néhány, null-kilométeres társa. Mondanom sem kell talán: kissé elkényeztetett autós újságíróként sosem kaptam még olyan autót kipróbálásra és véleményezésre, amelyben majdnem százezer kilométer volt. Eddig más fogalmaim voltak arról, hogy milyen állapotban lehet egy ilyen futásteljesítmény? járm?.


A fényezés jó állapotban maradt

A fényezés szinte karcmentes. Nagyon tüzetesen vizsgálva persze kiszúrható, hogy a kocsi jobb eleje már sérült korábban – de nem maga a javítás látszott, hanem csak apróságok utaltak arra, hogy már járt karosszérialakatosnál az autó. (Néhány csavaron látszott, hogy már javították az autót.) De ha már aprólékosan vizsgálni kezdtük az autót, folytattuk is nagyítóval: irány a szerel? és az emel?! Meglep? módon a Focus padlólemeze is ép és egészséges volt, semmi sem utalt arra, hogy a rend?rségi használat során, valamilyen akció nyomán esetleg árkon-bokron-padkán megkarcolták volna. A fékcsövek újak, a rögzítések hibátlanok, a kipufogórendszer is újszer?, sehol egy rozsdafolt. Nosza, vegyük le a kereket is, lássuk a fékeket! A tárcsák majdnem újak, a betétek szinte még a bekoptatási periódusnak megfelel? állapotúak. A futóm? elemei is épek: semmi sem kotyog. Egyedül a jobb oldali lengéscsillapítónál látszik egy pici olajfolyás – de az sem vészes. A motortér koszos – ami egyáltalán nem baj, hiszen használt autók átnézésekor fontos, hogy lássuk, hol szivárog egy kis ken?anyag vagy víz. Ebben a Ford Focusban azonban porszáraz minden. Látszik, hogy a generátor új, hiszen nem olyan koszos, mint minden más körülötte. Ezt az egységet bizony nemrégiben cserélhették. (Akárcsak a fékcsöveket az autó alján.)


M?szakilag kifogástalan állapot

Az alapos átvizsgálás eredménye tehát több mint kedvez?: szerel? barátom szerint az autó nem csak „megvehet?”, hanem kifejezetten „megveend?” állapotban van, ami azt jelenti, hogy sokkal jobb állapotú, mint a hasonló korú és futásteljesítmény? járm?vek többsége. Ideje végre érdemben kipróbálni az autót!


A bels? téren alig látszik a sok használat

A bels? tér állapota semmivel sem rosszabb, mint a kasztnié: nincs össze-vissza karcolva minden burkolat, nem lógnak a kárpitok, nem lyukas a padlóra installált gumisz?nyeg… Csak a váltó körüli b?rborításon látszik, hogy azért kétszer már megkerülte a Földet ez a kocsi. Ugyanakkor a pedálok gumifelületein alig vehet? észre a használat, és a kormánykeréken sincsenek a használat módjáról árulkodó jelek. A középkonzolon viszont néhány csavar helye jelzi, hogy onnan eltávolították a rend?rségi rádió egységét. A csomagtartóba bekukkantva már több karcot láthatunk – de semmiképp sem annyit, mint amennyit egy kétgyerekes család kocsijában találhatnánk, miután pár tucatszor belerámolták a babakocsikat vagy a kis kerékpárokat. A padlót vastag gumisz?nyeggel fedték le, amely már a szolgálati használat idején is ott lehetett, hiszen alatta szinte újszer? a kárpit. Praktikus kiegészít? a minden ex-rend?rautóban megtalálható csomagtér-rács, amely elég masszív akár ahhoz is, hogy egy nagy test? kutyát is nyugodtan fuvarozhatunk a puttonyban annak veszélye nélkül, hogy a jószág egyszer csak el?re trappolna közénk. Az ülések kárpitjai is jó állapotúak – vagy huzatot húztak rájuk korábban, vagy a vezet?n kívül ritkán és kevesen utaztak ezzel az autóval, hiszen csak a volán mögötti szék állapota nem kifogástalan.


Praktikus a masszív rács és a csomagtértálca

Menet közben sem okoz csalódást az autó. Gödrös-kátyús úton sem zörög a futóm?, egyedül talán a zajcsillapító gumiblokkok nem tökéletesek már – de cserélni még korai lenne ?ket. A kormány ugyanolyan precíz, mint új korában. (Emlékeztet?ül: a Ford Focus valóban hagyományosan az egyik legélvezetesebben vezethet? és legjobb futóm?vel gyártott autó a kategóriájában – ez az els? generáció bemutatása óta nem változott.) A felfüggesztés hangolása példás: nem rázza ki a lelket a vezet?b?l, mégis elég határozottan íven tartja az autót tempósabb kanyarokban is. A váltó is hibátlan: nincsenek legyengült rugók, amit?l a kar bizonytalankodna a fokozatok között. A szinkrongy?r?k sem kopottak, még gyors és durva visszakapcsoláskor sem kíséri a mozdulatot reccsenés. Ez tényleg meglep?, hiszen egy rend?rautó esetében azt azért okkal gondolhatnánk, hogy a zsaruk gyakran kíméletlenül bántak a váltóval. (Nem úgy, mint a taxisok, akik a legnagyobb óvatossággal kapcsolnak.) A kuplung is jó állapotú, nem csúszik és éppen a kell? ponton old. A motor hangja is teljesen egészséges, még a küls? szíjpályák mentén sem hallani kopásra utaló zörgéseket, csikorgásokat. (Maguk a szíjak is jó állapotban vannak, látszik, hogy nemrég cserélték ?ket.)


Valós a kilométerszámláló állása

Az 1,6 literes, 16 szelepes, 100 lóer?s benzinmotor ideális választásnak t?nik (egyébként minden rend?rautót ezzel szereltek), hiszen ha nem is sportosan, de azért kell? fürgeséggel mozgatja az autót. Az átvételkor a komputer kijelz?jén olvasott 9,7 literes átlagos fogyasztási adat ugyan kissé soknak t?nt – de ez még a szolgálati használat során mért adat lehetett, hiszen nálunk 8,2 literrel is beérte az autó városban.


Megéri az árát a Focus kombi

Mindent összevetve meglep? konklúzióra jutottunk: az általunk próbált egykori rend?rautóként használt Ford Focus Kombi 1.6 16V Trend Plus határozottan jó, már-már újszer? állapotban volt. Ami persze nem is olyan furcsa, hiszen ezt is, mint a teljes rend?rautó-flotta minden egységét rendszeresen szervizelték, mindig mindent megjavítottak és kicseréltek rajta – méghozzá nem bontóból vett használt alkatrészekkel, hanem gyári újakkal. Márpedig rendszeres karbantartás mellett 100-160 ezer kilométer nem tétel egy modern autónak – ha tényleg csak annyi kilométer van benne. A rend?rautó-flotta járm?veiben pedig az óra a valós kilométer-futást mutatja – ami nem mondható el a használtautó-piacon található járm?vek jelent?s részér?l. (Különösen nem a külföldr?l behozott járm?vek esetében elterjedt gyakorlat, hogy a keresked?k a kilométer-számláló manipulálásával növelik portékájuk értékét.) Vajon megéri tehát négy-öt éves használt rend?rautót venni 1,4 millió forint körül? Nos, a mi válaszunk egyértelm?en igen.


M?szaki adatok: Ford Focus Kombi 1.6 16V Trend Plus

Motor: négyhengeres, benzines Henger?rtartalom: 1596 cm3 Teljesítmény: 100 LE 5500/min Nyomaték: 150 Nm 4000/min Hajtás: els?kerékhajtás Sebességváltó: ötfokozatú kézi

Hossz/szél./mag.: 4468/1839/1501 mm Tengelytáv: 2640 mm Nyomtáv: 1535/1531 mm Saját/össztömeg: 1177/1820 kg Csomagtartó: 503/1546 l Üzemanyagtartály: 55 l Gumiabroncs: 195/65 R15

Végsebesség: 180 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12,2 s Gyári fogyasztás város 8,7 l/100 km, országút 5,5 l/100 km, átlag 6,7 l/100 km CO2-kibocsátás: 144 g/km Tesztfogyasztás: (átlag) 8,2 l/100 km Ár: 1 495 000 Ft


Miért fontos a valós kilométer-adat?

A kilométer-számláló manipulálása nem csak azért rendkívül káros, mert megtéveszti a vev?ket az autók valós futásteljesítményével, így értékével kapcsolatban, hanem azért is, mert rengeteg fontos felülvizsgálatot és alkatrész-cserét ehhez igazítva adja meg a gyártó. Ha például egy járm? 150 000 kilométert futott, de az órája ügyesked? manipulációnak köszönhet?en csak 90 000-et mutat, akkor nem csak az a veszély fenyegeti a vev?t, hogy többet fizet az autóért, mint amit kellene (hiszen a használat mértéke alaposan befolyásolja az autó árát), hanem sokkal durvább következményekkel is járhat. Hiába látjuk ugyanis a szervizkönyvben, hogy 160 000 kilométernél komplett vezérléscserét kell végezni az autón, nyilván nem fogjuk ezt a költséges beavatkozást az el?írtnál 60 000 kilométerrel korábban megcsinálni. Tapasztalt szerel?k szerint a legtöbb vezérm?szíj szakadást vagy csapágyhibát az okozza, hogy a tulajdonos nem végezte el id?ben a cserét. De honnan kellett volna tudnia, hogy el kell végeznie, ha a futásteljesítmény adatai nem felelnek meg a valóságnak? A végeredmény gyakran tetemes, sokszázezer forintos javítási végszámla lehet. Ezért hangsúlyozzuk mindig, hogy használt autót csak megbízható forrásból vagy végig vezetett szervizkönyvvel vegyünk.


További információkhoz a Ford Focus rend?rautókról kattintson ide!


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További tesztek


Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt
Citroën DS5 1.6 THP 200 teszt
2013-05-30 | A DS5 azt hivatott bizonyítani, hogy a Citroën autói sosem voltak még ilyen jók. Tudják mit? Sikerült. tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt

Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Kapcsolódó autók a katalógusban

Ford Fiesta
Ford
Fiesta

2002-2008
Ford Fusion
Ford
Fusion

2002-2012
Ford Focus
Ford
Focus

2004-2011
Ford Ka
Ford
Ka

2010-

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Ford Transit Connect 200 1.8 TDDI
Ford Transit Connect 200 1.8 TDDI
1753 cm3, Dízel, 2006
1 190 000 Ft
Ford Focus KOMBI 1.6 TREND 88e. km
Ford Focus KOMBI 1.6 TREND 88e. km
1596 cm3, Benzin, 2009
1 729 000 Ft
Ford Focus 1.4 AMBIENTE 45.000KM!
Ford Focus 1.4 AMBIENTE 45.000KM!
1388 cm3, Benzin, 2007
1 690 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés