tesztek
Fiat Bravo 2.0 Multijet teszt
2011. november 01. | Lénárt Attila

Látványos külseje és igazán olaszos belseje mellett motorjának erejével, csekély fogyasztásával és árával is hódítani készül a leger?sebb Fiat Bravo.
hirdetés
Minden ismer?söm lelkendezve nézegette, tapogatta a Bravo csúcsverzióját, amely a kétszín?, sötét felnijeivel, sötétített ablakaival, divatos fehér színben valóban attraktív. F?leg belül: metálosan csillogó piros szövet-betétek, nagyméret?, szép grafikájú kijelz? – igazi olaszos enteri?r. Ráadásul nem csak szép az autó, hanem nagyon jól is megy: a 165 lóer?s kétliteres dízel valóban döbbenetes dinamikával mozgatja a kocsit. Közben 7,5 liternél nem is fogyaszt többet városban, autópályán pedig 6 literrel is beéri. A hatmillió forintos ár pedig kifejezetten jó vétellé teszi a Bravo sportváltozatát. De miel?tt els? lelkesedésünkt?l vezérelve elrohannánk megrendelni, olvassuk tovább, mi következik onnantól, hogy „csakhogy”!
Csakhogy a Bravo a legkevésbé sem kifinomult: motorja hidegen igencsak hangos, és nagyon rövid izzítást is igényel, ami már rég kiment a divatból. Ráadásul alapfordulatszámról lassan rugaszkodik el az autó, és könnyen le is fullad. A váltókar viszonylag hosszú úton jár, a fokozatok között nagyok a különbségek, így váltáskor megtorpan a kocsi. Olyan vezetni, mint a tíz évvel ezel?tti dízeleket – igaz, a fogyasztása tényleg remek a teljesítményéhez képest!
A futóm? sportosan kemény – talán csak a Focusnak van hasonló, szlalom-versenyre tervezett felfüggesztése, ugyanakkor kínszenvedés áthajtani vele egy fekv?rend?rön, vagy nagyobb úthibán. A kormányzás precíz, és kell?en nagy er? kell hozzá, ráadásul városban nagyobb rásegítés? City-üzemmód is választható. A Bravo rendelkezik ugyan a kategória egyik legnagyobb csomagterével, de ehhez a hátsó üléssortól vették el a helyet: magas termet? vezet? mögött szinte nincs lábtér. Az ára viszont nyer?: jelent?sen olcsóbb, mint a hasonlóan er?s dízel Focus vagy Golf.
M?szaki adatok: Fiat Bravo 2.0 Multijet Sport
Motor: négyhengeres, turbódízel
Henger?rtartalom: 1956 cm3
Teljesítmény: 165 LE 4000/min
Nyomaték: 360 Nm 1750/min
Hajtás: els?kerékhajtás
Sebességváltó: hatfokozatú kézi
Hossz/szél./mag.: 4336/1792/1498 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Nyomtáv: 1538/1532 mm
Saját/össztömeg: 1435/1870 kg
Csomagtartó: 400/1175 l
Üzemanyagtartály: 58 l
Gumiabroncs: 225/40 R18
Végsebesség: 215 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8,2 s
Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 6,9/4,3/5,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
Tesztfogyasztás: (átlag) 6,7 l/100 km
Garancia 2 év, km-korlát nélkül
Alapár: 5 820 000 Ft
A tesztelt modell ára: 6 447 000 Ft
TETSZETT
Attraktív küls?, tetszet?s bels?, döbbenetes dinamika, csekély fogyasztás, kedvez? ár
NEM TETSZETT
Hidegen zajos motor, lehetne jobb áttételezése, sz?kös hátsó üléssor
Hozzászólások
Szóljon hozzá!
Még nincs hozzászólás
magazin
2013-08-24 | Sose vegyünk használt taxit! – tartja az alapigazság, hiszen azokban sok a kilométer, és f?leg városban használták ?ket. De mi a helyzet az egykori rend?rautókkal? Az ember azt hinné, azok is a kerülend?k, hiszen szolgálati idejük alatt ütötték-vágták ?ket. Vizsgáljuk meg, milyen állapotban van egy volt rend?rautó! tovább...
|
|
hirdetés
|
magazin
Galéria
További információ
Fiat Bravo 165 lóer?s dízelmotorral
Újabb er?forrással b?vül a Fiat Bravo motorválasztéka. A Párizsi Autószalontól kezd?d?en az olaszok új fejlesztés?, 2 literes, 165 lóer?s common-rail dízeljével is rendelhet? a kompakt autó.
tovább...
|
Kapcsolódó hírek
Ajánló
 |
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
|
 |
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
|
 |
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...
|
katalógus
Kapcsolódó autók a katalógusban
További autók a katalógusban
használtautó
Kapcsolódó hirdetések
|
1242 cm3, Benzin, 2002
550 000 Ft
|
|
1368 cm3, Benzin, 2012
2 390 000 Ft
|
|
1368 cm3, Benzin, 2007
1 550 000 Ft
|
További hirdetések
hirdetés
|