Autóválasztó

tesztek

Hyundai Genesis Coupé 2.0 Turbo teszt

2011. december 01.  |  Lénárt Attila
Hyundai Genesis Coupé 2.0 Turbo teszt
Milyen messze van már a Hyundai sportkupéja az 1990-ben bemutatott ?sel?dt?l, amely még csupán egy olcsó sportos kiskocsi volt! A dél-koreai kupé húsz év alatt eljutott az olcsó zseb-sportkocsitól a japán márkák szuper-sportautót idéz? formavilágáig. S nem csupán külseje japánosodott el, hanem immár a min?ség terén sincs semmi szégyenkeznivalója a Hyundainak.

hirdetés

A Genesis Coupé nem is olyan új modell, Észak-Amerikában és a Távol-Keleten már több éve fut, Európába viszont alig-alig jutott bel?le. Így hát képekr?l és prospektusokból már ismer?snek t?nt az autó – él?ben mégis sokkal hatásosabb látvány, mint hittük volna. Az orr-rész ugyan még a Hyundai eggyel korábbi trendvilágához igazodik, és alighanem jót fog tenni az autónak, ha a következ? ráncfelvarrás alkalmával megkapja a Velosterhez hasonlító, hangsúlyosabb h?t?maszkot, de nem feltétlenül kell megvárniuk ezt azoknak, akik sportkocsi-vásárláson törik a fejüket. A Genesis ugyanis jelenlegi formájában is páratlanul tetszet?s járm?, hatalmas méretei ellenére er?t és dinamizmust sugall, különösen a szélesed?, lapos hátsó traktusnak köszönhet?en. A 19-es kerekek is feldobják a látványt, de a hazai utakon ezek a rettenetesen sérülékeny gumik nem túlságosan praktikusak.
A Genesis beltere is igényes és kulturált – igaz, a tényleg remek küls? forma után talán kissé dögösebb látványt várna az ember. A m?anyagok elég igényesnek t?nnek, az ülések jól formázottak, a b?rbe csomagolt kormány kellemes tapintású. Alapvet?en minden éppen ott van, ahol keresnénk, minden kézre esik. A kékes m?szerfal-világítás nem kelt ugyan sportos hatást, de hosszabb távon kellemesebb a szemnek, mint a piros fényár lenne. Említést érdemel a remek Infinity-hangrendszer is. Az els? térkínálatra nem lehet panaszunk, de hátul inkább csak átlagos a lábtér, a fejteret pedig alaposan sz?kíti a lendületesen lefelé ível? tet?vonal. A csomagtér viszont meglep?en nagy, 332 literes, és a hátsó ülések el?redöntésével még b?víthet? is. A raktér sz?kös nyílása miatt azonban nem túl kényelmes pakolni.

Kipörgésgátló kikapcsolva
Ennyi szemlél?dés után térjünk a lényegre! Vagyis arra, hogy vajon a Genesis Coupé csak dögös sportkocsinak t?nik, vagy tényleg az is? Nos, erre a kérdésre csakis akkor kaphatunk választ, ha kikapcsoljuk a kipörgésgátlót. Az elektronika ugyanis nagyon szigorúan és cseppet sem finoman avatkozik be, valahányszor odalépünk a gázra: amint érzékeli, hogy a kerekek akár csak kicsit is vesztetnének a tapadásukból, máris teljesen elveszi a nyomatékot, ilyenkor szabályosan megtorpan az autó. Szerencsére a segédlet kikapcsolható, és amint visszavesszük az irányítást a komputert?l a saját kezünkbe, máris jól érezhetjük magunkat a Genesis Coupé volánja mögött. A kétliteres, 213 lóer?s turbómotor már kis fordulatszám-tartománytól jól húz, és hatezerig nem is veszít a lendületéb?l. Ugyanakkor a remekül adagolható, közvetlenül reagáló gázpedálnak köszönhet?en egyáltalán nem kell versenyz?i képességekkel rendelkeznünk ahhoz, hogy még csúszós, nedves úttesten is nyugodtan taposhassuk a gázt a kikapcsolt elektronika mellett, mivel a kocsi azonnal jelzi, amint a hajtott hátsó kerekek kezdik elveszteni a tapadást, és könnyen engedhetjük vissza pont a szükséges mértékben a gázt. Vad driftköröket nem fogunk tudunk rajzolni a szupermarketek parkolóinak aszfaltjára, de ahhoz mindenképpen elegend? er? áll a rendelkezésünkre, hogy tempósan, de könnyen kontroll alatt tartva vezethessük a Genesis Coupét. Kevés könnyebben és élvezetesen vezethet? sportkocsit volt szerencsénk eddig kipróbálni, mint ezt a Hyundait.
A futóm? betonkemény, egyetlen pillanatra sem feledhetjük el, hogy sportkocsiban ülünk. Ráz ugyan, és kész kínszenvedés áthajtani a fekv?rend?rökön, de precízen tartja íven az autót, alapvet?en némi jóindulatú alulkormányzottságot generálva, amelyet különösebb er?feszítés nélkül tudunk a gázzal ellensúlyozni. A kormányzás közvetlen és viszonylag nagy er?t igényel, de ez hamar megszokható. A váltó precíz és elég rövid utakon kapcsolható, a kuplung nem túl kemény, szintén könnyen kezelhet?. Mindent figyelembe véve a Hyundai legújabb kupéja meg?rizte el?dei zseb-sportkocsis el?nyeit – már ami a könny? kezelhet?séget illeti – ugyanakkor nem csak dögösnek t?nik, hanem valóban az is. Igencsak elgondolkodtató választás lehet ebben a kategóriában, különösen ara tekintettel, hogy páratlanul gazdag felszereltség – többek közt kulcsnélküli nyitás-indítás, elektromos ülésállítás és a már említett prémium hifi – jár az autóhoz az alapárért.


M?szaki adatok: Hyundai Genesis Coupé 2.0T Style

Motor: négyhengeres turbós benzines Henger?rtartalom: 1998 cm3 Teljesítmény: 213 LE 6000/min Nyomaték: 302 Nm 1900/min Hajtás: hátsókerékhajtás Sebességváltó: hatfokozatú kézi

Hossz/szél./mag.: 4630/1865/1385 mm Tengelytáv: 2820 mm Nyomtáv: 1599/1615 mm Saját/össztömeg: 1470/1920 kg Csomagtartó: 332 l Üzemanyagtartály: 65 l Gumiabroncs: elöl 225/40 R19, hátul 245/40 R19

Végsebesség: 222 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8,5 s Gyári fogyasztás város 13,5 l/100 km, országút 7,1 l/100 km, átlag 9,5 l/100 km CO2-kibocsátás: 220 g/km Tesztfogyasztás: (átlag) 10,2 l/100 km Garancia 5 év, km-korlát nélkül Alapár: 9 990 000 Ft A tesztelt modell ára: 9 990 000 Ft

TETSZETT Kit?n? kezelhet?ség, megnyer? dizájn, remek fogyasztás
NEM TETSZETT Nehezen pakolható csomagtartó, nem túl izgalmas bels? dizájn


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További tesztek


Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
2013-08-24 | Sose vegyünk használt taxit! – tartja az alapigazság, hiszen azokban sok a kilométer, és f?leg városban használták ?ket. De mi a helyzet az egykori rend?rautókkal? Az ember azt hinné, azok is a kerülend?k, hiszen szolgálati idejük alatt ütötték-vágták ?ket. Vizsgáljuk meg, milyen állapotban van egy volt rend?rautó! tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Hyundai Genesis Coupé 2.0 Turbo teszt Hyundai Genesis Coupé 2.0 Turbo teszt Hyundai Genesis Coupé 2.0 Turbo teszt Hyundai Genesis Coupé 2.0 Turbo teszt Hyundai Genesis Coupé 2.0 Turbo teszt

További információ
Hyundai Genesis Coupé: els? képek
Hyundai Genesis Coupé: els? képek Rajzok és tanulmányautó után végleges változatában is látható a Hyundai új, hátsó kerekein hajtott sportkupéja. A Genesis Coupé négy-, hat- és nyolchengeres motorokkal a legkorábban jöv?re lesz kapható.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Alfa Romeo Mito
Alfa Romeo
Mito

2008-
Peugeot Partner
Peugeot
Partner

2008-
Audi A3
Audi
A3

2003-2012
Chevrolet Spark
Chevrolet
Spark

2005-2010

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Hyundai Getz 1.5CRDi
Hyundai Getz 1.5CRDi
1493 cm3, Dízel, 2005
799 000 Ft
Hyundai Accent 1.5 CRDi LS Mo-i!
Hyundai Accent 1.5 CRDi LS Mo-i!
1493 cm3, Dízel, 2003
730 000 Ft
Hyundai Pony 1,5 Benzin GLSi
Hyundai Pony 1,5 Benzin GLSi
1468 cm3, Benzin, 1993/12
210 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés