Autóválasztó

tesztek

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt

2011. december 01.  |  Lénárt Attila
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt
Ráncfelvarráson esett át a Volkswagen Tiguan. A márka egyen-maszkja jóbban ál ugyan az autónak, mint a korábbi orrkialakítás, de rengeteg, szemmel nem észrevehet? területen is sokat javult az autó.

hirdetés

Ha Budán élnék, drága villanegyedben, ahová télen, hóban-fagyban csak 4x4-es járm?vel tudnék feljutni, akkor biztosan jobban értékelném a városi terepjárókat. De mivel nem vagyok gazdag, és túl régen foglalkozom már autókkal, ezért számomra ez a kategória jóformán értelmezhetetlen divathóbort. Olyasmi, mint az óceán túlpartján a pick-up-mánia. Se a platós kisteherautók nulldiplomás tulajdonosai, se a divat-terepjárók európai gazdái nem arra használják járm?veiket, amire azok valók. Ezt csak azért szerettem volna az elején leszögezni, hogy érzékeltessem, mennyire szkeptikusan vizsgálom ezeket az autókat. Ha elismer?en vélekedek róluk, az kétszeresen számít. Márpedig a Tiguánról alapvet?en elismer?leg tudok nyilatkozni. Els?sorban azért, mert olyannyira személyautósan viselkedik, hogy az ember hajlamos elfeledkezni arról, hogy városi terepjárót vezet. És ez nagy dolog. A hosszú rugóutak ellenére a Tiguan nem billegve-libegve száguld a másod-harmadrangú országutakon, és a kanyarokban is jól kézben tartható. Érezhet? persze, hogy az átlagos személyautóknál nehezebb és magasabb felépítés? kocsival tekerg?zünk a szerpentinen, de nem kell a szokásosnál óvatosabban, lassabban kezdeni az íveket, nem kell attól tartanunk, hogy vészes alulkormányzottsággal, vagy hevesebb kormánymozdulat esetén billenés-közeli reakcióval szembesülünk. A személyautós viselkedés titka persze nem csak a mesterien finomhangolt futóm?, és a viszonylag közvetlen, precíz kormánym?, hanem a villámgyors reagálású Haldex 4x4-es rendszer, amely a tapadás függvényében pillanatok alatt változtatja a nyomatékelosztást a kerek között, és az ESP is ügyesen, szinte észrevehetetlenül vigyáz ránk. Mindezeket figyelembe véve nagy dicséret illeti a Tiguant azért, mert terepjáró létére vezetés közben nem is t?nik terepjárónak – bár belátom, ez kissé groteszk. De igaz.

Praktikus és átgondolt bels?
Hasonlóan ironikus módon azért is elismerés jár az autónak, mert Volkswagen létére volvósan praktikus. A beltér dizájnja kissé rideg ugyan, de határozottan olyan könnyen elérhet?, megtalálható és kezelhet? benne minden, mint amilyen a svéd márka modelljeiben volt 5-6 évvel ezel?tt. Nem hogy kézikönyv-böngészésre nincs szükség ahhoz, ha mondjuk új rádióállomást szeretnénk menteni a hifin, de még gondolkodnunk sem igazán kell hozzá. A klímarendszer vezérlése is pofonegyszer?, a m?szerek jól láthatók és könnyen leolvashatók. Pakolórekeszekb?l pedig olyan sok áll rendelkezésünkre, hogy még egy többnapos családi kirándulás során sem telik meg mind lomokkal.
Az ergonómiára sem panaszkodhatunk: nem csak az els?, de a hátsó helykínálat is b?séges, többek között az üléssor 16 centiméteres el?re-hátracsúsztatási megoldásának köszönhet?en. A csomagtér tágas (alaphelyzetben 470 literes, az ülést el?re csúsztatva 505, a székeket lehajtva pedig 1550 literesre növelhet?) és könnyen pakolható, de kissé zavaró, hogy a fedél nem nyílik elég magasra, így a 180 centinél magasabbaknak nem árt vigyázniuk a fejükre. A vezet? munkaterének kialakítása példás. Az üléspozíció lehetne ugyan alacsonyabb, és a kellemes tapintású, b?rbevonatú kormány oszlopának állíthatóságának határai is lehetnének szélesebbek, de alapvet?en mindenki elég kényelmesen elhelyezkedhet a kemény tömés?, de nem kényelmetlen ülésen.

Kiváló motor-váltó páros
A kétliteres turbódízel motor nagyszer? egység. Határozottan fürgén mozgatja az 1600 kilós járm?vet, jobban, mint amit a 140 lóer?s teljesítményt?l vagy a 320 Nm-es nyomatéktól várnánk. Ráadásul alig fogyaszt: méréseink szerint városban sem igényelt többet 6,7 liternél, ami nem csak a motor teljesítménye és az autó tömegének figyelembe vétele mellett számít jó eredménynek, hanem annak fényében is, hogy a szokásosnál siet?sebben közlekedtünk vele. A jó menetteljesítmény és a visszafogott fogyasztás jórészt az egészen kiváló, hétsebességes, tovább finomított DSG váltónak köszönhet?. Az egység automata üzemmódban inkább csak átlagos, mint villámgyors, és helyzetfelismerése sem mindig tökéletes. Ugyanakkor kézi üzemmódban, a kormány mögötti fülekkel vezérelve igazi élményforrás: villámgyorsan kapcsol, egészen olyanná teszi a vezetést, mintha egy számítógépes játék különösen életh? verzióját tesztelnénk. Könnyedén tarthatjuk 1700-2700 között a fordulatot, amihez még különösebben figyelnünk sem kell, hiszen jól érezhet?en ebben a tartományban érzi elemében magát az autó. Ráadásul már 70-es tempónál kapcsolhatjuk a hetediket, amely így még városi közlekedés során is hasznos fogyasztás-csökkent? tényez? lehet.


M?szaki adatok: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG

Motor: négyhengeres, turbódízel Henger?rtartalom: 1968 cm3 Teljesítmény: 140 LE 4200/min Nyomaték: 320 Nm 1750-2500/min Hajtás: összkerékhajtás Sebességváltó: hétfokozatú duplakuplungos automata

Hossz/szél./mag.: 4426/1809/1703 mm Tengelytáv: 2604 mm Nyomtáv: 1569/1571 mm Saját/össztömeg: 1595/2260 kg Csomagtartó: 470/1510 l Üzemanyagtartály: 64 l Gumiabroncs: 215/65 R16

Végsebesség: 188 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10,2 s Gyári fogyasztás város 6,9 l/100 km, országút 5,5 l/100 km, átlag 6,0 l/100 km CO2-kibocsátás: 158 g/km Tesztfogyasztás: (város) 6,7 l/100 km Garancia 4 év vagy 200 ezer km Alapár: 9 431 750 Ft A tesztelt modell ára: 9 961 750 Ft

TETSZETT Min?ségérzet, személyautós vezethet?ség, remek motor és váltó, takarékos fogyasztás
NEM TETSZETT Kissé rideg bels? dizájn, nem elég magasra nyíló csomagtér-ajtó, magas vételár


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További tesztek


Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
2013-08-24 | Sose vegyünk használt taxit! – tartja az alapigazság, hiszen azokban sok a kilométer, és f?leg városban használták ?ket. De mi a helyzet az egykori rend?rautókkal? Az ember azt hinné, azok is a kerülend?k, hiszen szolgálati idejük alatt ütötték-vágták ?ket. Vizsgáljuk meg, milyen állapotban van egy volt rend?rautó! tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion teszt

További információ
Volkswagen Tiguan: máris megújul
Volkswagen Tiguan: máris megújul Márkaarculatához igazítja szabadid?-terepjáróját a Volkswagen: a Tiguan ebb?l az alkalomból új fényszórókat, h?t?maszkot és hátsó lámpákat kap.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Fiat 500
Fiat
500

2007-
Citroën C4
Citroën
C4

2004-2010
Fiat Freemont
Fiat
Freemont

2011-
Audi A4
Audi
A4

2007-

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Volkswagen Polo 100 16V Klímás
Volkswagen Polo 100 16V Klímás
1390 cm3, Benzin, 1997
418 000 Ft
Volkswagen Polo 60 COMFORT KLÍMA  SERVO
Volkswagen Polo 60 COMFORT KLÍMA SERVO
1390 cm3, Benzin, 1997
559 000 Ft
Volkswagen Passat 2.0 TFSI HIGHLINE BUSINESS
Volkswagen Passat 2.0 TFSI HIGHLINE BUSINESS
1984 cm3, Benzin, 2006
2 349 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés