Autóválasztó

tesztek

Volvo V40 D3 Momentum teszt

2013. február 19.  |  Lénárt Attila
Volvo V40 D3 Momentum teszt
Els? látásra letaglózóan dögös – a Volvo V40 mégsem az, aminek látszik: sportos és dinamikus külleme ellenére nem igazán sportos, és a „V” típusjelzés ellenére nem is kombi. Mégis ízig-vérig Volvo – és nem csak rengeteg biztonsági extrájának köszönhet?en.

hirdetés

Nagyot téved az, aki a régi V40-es vagy akár a V50-es praktikus utódjának vélné a mostani V40-es Volvo-szériát. Azokat még praktikus alsó-középkategóriás családi kombiknak tervezték. Nem voltak se különösen izgalmasak, sem szépek – de nagyszer?en ellátták a feladatukat a mindennapi használat során.
Ez a mostani, mondhatni harmadik generációs változat azonban kicsit se praktikus. A csomagtartó mindössze 335 literes és még nem is túl könnyen pakolható. A hátsó ülésekr?l igencsak nehéz kikászálódni a felt?n?en kicsi hátsó ajtókon keresztül, ráadásul a hátul utazó magasabb termet? feln?ttek számára zavaró lehet a sz?kös fejtér. Nyugodtan leszögezhetjük: az alsó-középkategóriás családi kombik mez?nyében a V40 nem dicsekedhet túl sok praktikus vonással. Ennek azonban leginkább az az oka, hogy a V40-es legfeljebb úgy kerülhet az alsó-középkategóriás családi kombik mez?nyébe, mint egy sárga gumikacsa egy vadász trófea-gy?jteményébe – leginkább annak a hibájából, aki oda helyezte.


Nem kombi, hanem ötajtós kompakt az új V40

Csak a neve alapján kombi
A V40 ugyanis legfeljebb a típusneve alapján min?síthet? kombinak. Arányai sokkal inkább egy sportos kompaktra emlékeztetnek, amit els?sorban a szokásosnál alacsonyabbnak t?n? felépítésének és a lendületet sugalló tet?vonalnak köszönhet. De éppen ez a formavilág eredményezi azt, hogy a beltér helykínálata igencsak sz?kös – hiszen az alig 1445 milliméter magas autó esetében a tervez?k nem tudták alkalmazni a mostanság divatos trükkjüket. Vagyis azt, hogy a nagyobb belmagasságot kihasználva magasabbra helyezzék az üléseket, miáltal kisebb hely is elegend? a lábaknak. Ha a V40-ben magasabban lennének az ül?lapok, akkor már 170 centiméteres termettel is mindenki csak hajlott derékkal foglalhatna helyet az autóban. A sz?kös beltér tehát a sportos küls? menthetetlen következménye – tudatos kompromisszum a tervez?k részér?l, akik a praktikus szempontokat ezúttal (a Volvo történetében mostanában már sokadszor) feláldozták a dögös megjelenés érdekében. Ha elfogadjuk ezt a szempontrendszert, akkor nem érdemes tovább keseregnünk azon, hogy miért nem elég kényelmes a hátsó ülés és miért kicsi a csomagtartó. Azért, mert egy sportos kompakt ekkora és ilyen. És kész.


Átgondolt és igényes a bels? tér kialakítása

Skandináv, de nem Ikeás
Szögezzük gyorsan le: a helyhiány nem mindenhol jellemzi a V40 bels? terét. A vezet? helye és környezete kifejezetten tágas, jól variálható és kellemes. A mai Volvók talán már nem azok az ergonómiai csodák, mint amilyenek 5-10 évvel ezel?tti el?deik voltak, de még mindig a legkényelmesebbek közé tartoznak. A kormányoszlop továbbra is hihetetlenül hosszan kihúzható, az ülés magassága széles határok között állítható – vagyis a legkülönböz?bb testalkattal rendelkez? vezet?k is komfortosan érezhetik magukat a volán mögött az autóban. Az utastér anyagvilága hozza azt a min?ség-érzetet, amely manapság elengedhetetlen feltétele annak, hogy egy autót méretosztályától függetlenül prémiumnak lehessen min?síteni. A formák még mindig skandináv megoldásokat tükröznek – de már nem az Ikea egyszer?ségét, inkább a Bang & Olufsen puritán eleganciáját. Pakolóhelyb?l viszonylag sok áll rendelkezésünkre, de az kissé meglep?, hogy a telefonunkat nincs igazán hová tennünk. Mindegy, hiszen ha csatlakoztattuk a kocsihoz, akkor akár a zsebünkben is maradhat – a Volvo talán ezzel is a közlekedésbiztonságot szolgálja. A különböz? kapcsolók is kézre esnek, kezelésük még talán annak a nyugdíjas bácsinak sem okoz lehetetlen feladványt, aki Trabantjából ül át a V40-be – és mintha még az elektronikai rendszer látványos, nagyméret? kijelz?jének lassú válaszidejét is az ? tempójához igazították volna...


Többféle stílusú lehet a TFT m?szerfal grafikája

Zöldmér?vel a takarékosságért
A (feláras) TFT-kijelz?s m?szerfal három különböz? színvilágban pompázhat: elegáns barnás árnyalatban, sportos, vad pirosban és környezetbarát zöldben. A sportos üzemmód nem különösebben teszi sportossá a kocsit, hiszen csak a hajtást és a kormányzást „hegyezi ki” egy kicsit, a futóm? hangolását nem változtatja meg. (Igaz, már alapból is éppen elég feszes és kissé rázós a V40-es felfüggesztése, amely a közös padlólemez miatt a Ford Focussal mutat felt?n? hasonlóságot.) A környezetbarát üzemmód sokkal szórakoztatóbb – és jobban is illik egy takarékos dízel karakteréhez. Ennél a m?szerfalon megjelenik egy „zöldmér?”, amely folyamatosan elemzi és jelzi, mennyire takarékosan bánunk az üzemanyaggal. Ha elég ügyesek vagyunk, akkor egy szép zöld „e” bet?t kapunk a teljesítményünkért. A rendszer nem csak szórakoztató, de hasznos is, hiszen tényleg a takarékosabb hajtásra nevel – kis szépséghibája, hogy kicsit túlzó elvárásokat is ébreszthet bennünk. Hiába hajtottunk több napon keresztül csak a zöldmér?t figyelve, nem tudtuk hét liter alá szorítani a kocsi városi fogyasztását, hiába szereztünk sok szép zöld „e” bet?t.
Sport üzemmódban az automata váltó csak kissé nagyobb fordulatszám elérése után vált föl, és kicsit közvetlenebbé válik a kormányzás is. A kétliteres, öthengeres D3-as dízellel nem nyújt kiemelked? élményt, hiszen ez egy takarékos, megbízható, nyomatékos motor, amely dinamikusan gyorsítja ugyan az autót szinte minden sebességtartományban, de ezért még er?s túlzás lenne sportosnak min?síteni. A hatfokozatú automata váltó is kissé lassú szerkezet, a kényelemes autózást, nem pedig a vadulást támogatja.


Tucatnyi biztonsági felszerelés óvja a bent ül?ket

Biztonság mindenek fölött
Eddig már tisztáztuk tehát, hogy a V40 nem praktikus, kis családi kombi, nem túl tágas, és nem is kifejezetten sportos. (Legalábbis a D3-as semmiképpen sem az.) Ugyanakkor van olyan terület, amelyen nagyon is kiemelked?nek számít: ez a biztonság. Szinte külön cikket érdemelne az a rengeteg aktív és passzív biztonsági extra, amely testi épségünket vigyázza. A leghasznosabb talán a sávváltáskor igencsak praktikus holttér-figyel? rendszer, amely zöld fénnyel jelzi a vezet?nek, ha szabad a terep a man?verhez. A követési távolságot figyel? rendszer (amelyre az adaptív tempomat és a városi balesetek elkerülését szolgáló koccanásgátló rendszer is támaszkodik) városi dugókban araszolva kis követési távolságnál szinte folyamatosan villog ugyan, és a táblafelismer? sincs mindig a helyzet magaslatán, hiszen nem egyszer fordult el?, hogy 80-as sebességkorlátozó jelzést 30-asnak látott, ennek ellenére mindkett? hasznos szolgálatokat tehet. A sávtartás-asszisztens képes vissza is kormányozni az autót a saját pályájára, ha a vezet? figyelmetlen lenne, néhány tétova man?ver után pedig jelzi, hogy jobb, ha iszik egy kávét vagy pihen, mert már alighanem elfáradt. Fejl?dött az adaptív sebességtartó rendszer is, amely immár nem csak az el?ttünk haladó járm?véhez igazítja a tempónkat, hanem figyelembe veszi azt is, ha indexelünk – vagyis nem veszi el a gázt olyankor, amikor el?zni készülünk. A rengeteg biztonsági extra legérdekesebb eleme pedig alighanem a gyalogosokat óvó küls? légzsák, amely a motorházfedél föls? éle és a szélvéd? között nyílik ki, és amely jelent?sen csökkenti a sérülések súlyosságát.
Mindent összevetve elmondható, hogy a V40-es D3-as dízelmotorral szerelt változata egy roppant biztonságos prémium kompakt, amely kissé sz?kös ugyan, és közel sem olyan sportos, mint amilyennek látszik, de érdemi riválisa lehet a német presztízsmárkák hasonló osztályú modelljeinek.


M?szaki adatok: Volvo V40 D3 Momentum

Motor: öthengeres, turbódízel Henger?rtartalom: 1984 cm3 Teljesítmény: 150 LE 3500/min Nyomaték: 350 Nm 1500-2750/min Hajtás: els?kerékhajtás Sebességváltó: hatfokozatú automata

Hossz/szél./mag.: 4369/1802/1445 mm Tengelytáv: 2647 mm Nyomtáv: 1559/1546 mm Saját/össztömeg: 1420/1953 kg Csomagtartó: 335/1032 l Üzemanyagtartály: 60 l Gumiabroncs: 205/50 R17

Végsebesség: 205 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9,3 s Gyári fogyasztás város 6,9 l/100 km, országút 4,3 l/100 km, átlag 5,3 l/100 km CO2-kibocsátás: 136 g/km Tesztfogyasztás: (város) 7,8 l/100 km Garancia 2 év, km-korlát nélkül Alapár: 7 103 000 Ft A tesztelt modell ára: 12 385 000 Ft

TETSZETT rengeteg biztonsági extra, dögös, sportos küls?, ergonomikus vezet?i munkatér
NEM TETSZETT sz?k helykínálat hátul, kis csomagtér, rázós, kemény futóm?


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További tesztek


Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
Ford Focus Kombi 1.6 16V rend?rautó teszt
2013-08-24 | Sose vegyünk használt taxit! – tartja az alapigazság, hiszen azokban sok a kilométer, és f?leg városban használták ?ket. De mi a helyzet az egykori rend?rautókkal? Az ember azt hinné, azok is a kerülend?k, hiszen szolgálati idejük alatt ütötték-vágták ?ket. Vizsgáljuk meg, milyen állapotban van egy volt rend?rautó! tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Volvo V40 D3 Momentum teszt Volvo V40 D3 Momentum teszt Volvo V40 D3 Momentum teszt Volvo V40 D3 Momentum teszt Volvo V40 D3 Momentum teszt Volvo V40 D3 Momentum teszt Volvo V40 D3 Momentum teszt Volvo V40 D3 Momentum teszt

További információ
Volvo V40: a svéd prémiumkompakt
Volvo V40: a svéd prémiumkompakt Ötajtós kompakt autóval állt el? a Volvo, az öthengeres motorokkal is kínált V40 könnyen a márka legnagyobb számban eladott típusa lehet.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Fiat Linea
Fiat
Linea

2007-
Peugeot Partner
Peugeot
Partner

2002-2010
Fiat Panda
Fiat
Panda

2003-2012
Audi A5
Audi
A5

2007-

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Volvo V50 R DESIGN Mo-i!
Volvo V50 R DESIGN Mo-i!
1596 cm3, Benzin, 2011
4 490 000 Ft
Volvo V50 1.6 D MOMENTUM
Volvo V50 1.6 D MOMENTUM
1560 cm3, Dízel, 2005
1 990 000 Ft
Volvo S40 1.6 Klíma
Volvo S40 1.6 Klíma
1588 cm3, Benzin, 1999
489 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés