Autóválasztó

hírek

Citroën C4: gondoskodó kompakt

2010. június 01.  |  Autóválasztó
Citroën C4: gondoskodó kompakt
Második generációjához érkezett a Citroën alsó-középkategóriás autója. Az új C4 formája er?sen emlékeztet el?djére, de valamivel nagyobb lett, és szolgáltatásai is jelent?sen b?vültek.

hirdetés

Bemutatkozott a Citroën C4 második generációja. Az alsó-középkategóriás francia modell el?dje stílusát követi, már ami az ötajtós karosszériát illeti: frontrésze és tet?vonala illeszkedik ahhoz, amit az el?z? széria 2004-ben elkezdett. Az autó 4,33 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,49 méter magas, ezzel hossza 5, szélessége 2, magassága 3 centit gyarapodott, míg a 2,61 méteres tengelytáv változatlan maradt. Az alaphelyzetben 408 literes csomagtartó 58 literes pluszt jelent az el?dhöz képest, így az alsó-középkategória egyik legnagyobb rakterét mondhatja magának az új ötajtós C4.

A motorválaszték az új C3 és C5 modellekb?l kerül át. Az alapmodellt az 1,4 literes, 95 lóer?s, változó szelepvezérléses VTI benzines hajtja legfeljebb 182 km/órás sebességgel. Az 1,6 literes, 120 lóer?s VTI még gyorsabb, 193 km/órára képes, álló helyzetb?l százra 10,8 másodperc alatt gyorsul, átlagos fogyasztása 6,2 l/100 km, széndioxid-kibocsátása 143 g/km. Ez a modell négysebességes automataváltóval is rendelhet?, ekkor emissziója 159 grammra n?, illetve egyes piacokon autógáz üzem? kivitele is lesz. A csúcsmodell jelenleg az 1,6 literes THP turbós benzinmotor 155 lóer?vel. A 8,7 másodperces gyorsulású, 214 km/órás végsebesség? kivitel sem kevésbé takarékos, 6,3 l/100 km-es átlagfogyasztásához 145 g/km-es széndioxid-emisszió társul.


El?dje stílusát folytatja a C4 második generációja

A dízelek palettája az 1,6 literes HDI 90 lóer?s kivitelével indul, ez 12,9 másodperces gyorsulás és 180 km/órás végsebesség mellett 4,2 literes fogyasztást és 110 grammos emissziót tudhat magáénak. A hatsebességes váltóval szerelt 110 lóer?s modell hasonló értékei 11,3 másodperc, 190 km/óra és 119 g/km. A dízel csúcsmodell a 2 literes HDI 150 lóer?vel, ez annak ellenére beéri 4,9 liter üzemanyaggal száz kilométeren, hogy gyorsulása százra 8,6 másodperc, végsebessége 207 km/óra. A legkisebb széndioxid-kibocsátású modell az e-HDI mikro-hibrid lesz, amelyben start-stop rendszer és robotváltó dolgozik, piaci bevezetésekor megadott 109 g/km-es értéke a kés?bbiekben 99 grammra csökken.

Az el?dhöz képest némiképp változott a bels? tér. Elhagyták a fix közep? kormánykereket, noha a formás volán közepén továbbra is rengeteg kapcsoló található. A m?szerek a megszokott helyre kerültek, a C5-öséhez hasonló számlapokat süllyesztve helyezték el. A középkonzol hifi- és navigációs rendszer-kapcsolóit a C5-öséhez képest logikusabban helyezték el. A robotváltós kivitelben a váltó karja szokatlanul kevés helyet foglal, így több marad a pakolóhelyek számára. A képekr?l kiderül még, hogy igényes b?rkárpitozás és nagyméret? panoráma napfénytet? is rendelhet? lesz.


Fix közep? volán és középre tett digitális m?szerek nélkül szebb az új bels?

Az el?z? C4 az els?k között kínált a kompakt kategóriában számos kényelmi szolgáltatást és biztonsági berendezést, ez a második generációnál sem lesz másként. Az elektromos rögzít?fék, robotizált váltó, sávelhagyásra figyelmeztet? rendszer, kanyarkövet? xenon fényszóró és parkolóhely-felmér? rendszer mellé egy sor új funkció érkezik. A sebességhatároló és szabályozó például több el?re megadott értékre is beprogramozható, lesz holttérfigyel?, 230 voltos csatlakozó a középkonzolon, valamint a vezet? és utas ülésének elektromosan állítható deréktámasza masszázsfunkcióval gazdagodik. A vezet? számos paramétert személyre szabhat az autóban, ilyen a m?szerfal világításának színe, a figyelmeztet? hangjelzések vagy a légkondicionáló er?ssége.

Az új C4 els?ként az idei Párizsi Autószalonon mutatkozik be. Egyel?re nem esett szó háromajtós változatról, de az biztosra vehet?, hogy a C3 és DS3 mintájára elkészül a DS4 is, amely egy megemelt futóm?vel és sportosabb karosszériával szerelt prémiumtermék lesz.


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További hírek


Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
2014-01-30 | A nálunk már nem kapható Maxima utódját vetíti el?re az a sportlimuzin, amelyet a detroiti autószalonon mutatott be a Nissan. tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Citroën C4: gondoskodó kompakt Citroën C4: gondoskodó kompakt Citroën C4: gondoskodó kompakt Citroën C4: gondoskodó kompakt Citroën C4: gondoskodó kompakt Citroën C4: gondoskodó kompakt Citroën C4: gondoskodó kompakt Citroën C4: gondoskodó kompakt

További információ
Citroën DS High Rider: második családtag
Citroën DS High Rider: második családtag Mire megérkezik a kereskedésekbe a Citroën DS modellsorozatának legkisebb tagja, addigra bemutatkozik a középs? modell prototípusa is. A DS High Rider nem más, mint a DS4 el?futára.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Kapcsolódó autók a katalógusban

Citroën DS4
Citroën
DS4

2011-
Citroën C5
Citroën
C5

2008-
Citroën C4 Picasso
Citroën
C4 Picasso

2006-
Citroën C3 Picasso
Citroën
C3 Picasso

2009-

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Citroen Berlingo 1.6 HDi MULTISPACE
Citroen Berlingo 1.6 HDi MULTISPACE
1560 cm3, Dízel, 2008
1 649 000 Ft
Citroen Saxo 1.5 D SX Szervo
Citroen Saxo 1.5 D SX Szervo
1527 cm3, Dízel, 1999
399 000 Ft
Citroen C5 2.0 HDi SX PLUS
Citroen C5 2.0 HDi SX PLUS
1997 cm3, Dízel, 2003
799 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2019
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés