Autóválasztó

hírek

Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra

2010. május 21.  |  Autóválasztó
Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra
Ismét kínál sportváltozatot az alsó-középkategóriában a Peugeot. A 308 kínálatának új tagja, a GTI az RCZ turbómotorját kapja, és nem olyan kiélezetten sportos, hogy a mindennapokban használhatatlan legyen.

hirdetés

Sportváltozatot mutatott be a Peugeot az alsó-középkategóriás 308 kínálatában. A francia márkától nem szokatlanok a sportos modellek, a 306-osból is készült XSI és S16 széria. A 308 GTI azonban visszatér a kategória alapgondolatához: jó menetteljesítményei ellenére a mindennapokban is használható kompakt autó maradt. Ezt támasztja alá, hogy motorjának teljesítménye bár megfelel a kategóriatársakénak, kisebb lökettérfogata miatt takarékosabb náluk. Illetve az is sokat mond, hogy a 308 GTI kizárólag ötajtós karosszériával rendelhet?, noha a modellnek van háromajtós kivitele is.

Szerényen különböztették meg a GTI modellt a 308 széria többi tagjától. Az els? lökhárítók a 308 CC-r?l származnak, a hátsók is ahhoz hasonlóan kaptak fekete diffúzor-imitáló betétet. A hátsó szélvéd? fölé légterel? került, és a GTI emblémák mellett árulkodó jel a kett?s krómozott kipufogóvég is. Az utastérben fényes fekete m?szerfal-betétek, alumínium pedálok és váltógomb, valamint lapos aljú, alumínium betétes sportkormány jelenti a változást. Az autót egyébként 10 mm-rel leültették, a 18 colos könny?fém kerekekre 225/40 méret? abroncsokat húztak. Elöl 340, hátul 290 mm átmér?j? féktárcsák lassítják az autót.


Hátul a fekete diffúzorbetét, légterel? szárny és dupla kipufogóvég árulja el a GTI-t

A 308 GTI legérdekesebb része a motorja: az RCZ után ebben az autóban is megjelenik az 1,6 literes THP benzinmotor 200 lóer?s változata. A közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses turbómotor 275 Nm maximum nyomatéka rendkívül széles tartományban, 1750 és 4500 közötti fordulatszámon áll rendelkezésre, a 200 lóer?s teljesítmény egyébként 5500 és 6800 közti fordulatnál jelentkezik. Ezzel az er?forrással a 308 GTI álló helyzetb?l százas tempóra 7,7 másodperc alatt gyorsul, az ezer métert 27,8 másodperc alatt éri el, míg ötödikben 80-ról 120-ra 6,7 másodperc jellemzi a rugalmasságát. Az RCZ mellett a 308 GTI is megkapja a Sound System rendszert, amely ezúttal nem fedélzeti hifit, hanem a motorhangot szabályzó rendszert jelent: gyorsításkor élvezhet?bbé válik az autó hangja, míg hosszabb utakon nyugodt tempónál visszafogott marad.


Sportülések, egyenes aljú kormánykerék és fényes fekete betétek a GTI utasterében

A Golf GTI-hez hasonlóan a Peugeot 308 GTI sem kívánt a kategória leger?sebb képvisel?je lenni, a lóer?k csatájában a 305 lóer?s Ford Focus RS, vagy a 265 lóer?s Mazda3 MPS és Seat Leon Cupra R jár élen. A francia GTI ezzel szemben a mindennapokban is remekül használható, ezt támasztja alá visszafogott fogyasztása. A gyári adatok szerint az átlagfogyasztása 6,9 l/100 km-en. A 308 GTI a francia piacon júniustól kapható.


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További hírek


Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
2014-01-30 | A nálunk már nem kapható Maxima utódját vetíti el?re az a sportlimuzin, amelyet a detroiti autószalonon mutatott be a Nissan. tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra Peugeot 308 GTI: sportkompakt a mindennapokra

További információ
Peugeot RCZ: francia sportkocsi
Peugeot RCZ: francia sportkocsi Megvalósította sportos tanulmányautóját a Peugeot: a 308 m?szaki alapjaira épül? RCZ lélegzetelállítóan szép karosszériát és er?s turbómotorokat kapott, de részletei sem elhanyagolandók.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Kapcsolódó autók a katalógusban

Citroën Berlingo
Citroën
Berlingo

2002-2011
Peugeot 107
Peugeot
107

2005-
Peugeot Bipper
Peugeot
Bipper

2008-
Peugeot Partner
Peugeot
Partner

2008-

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Peugeot Boxer 350 2.2 HDi 120 KLÍMÁS LH3
Peugeot Boxer 350 2.2 HDi 120 KLÍMÁS LH3
2198 cm3, Dízel, 2008
2 380 000 Ft
Peugeot 206 1.4 PRESENCE
Peugeot 206 1.4 PRESENCE
1360 cm3, Benzin, 2002
649 000 Ft
Peugeot 307 BREAK 1.4XR 88LE
Peugeot 307 BREAK 1.4XR 88LE
1360 cm3, Benzin, 2005
1 190 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2019
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés