Autóválasztó

hírek

MINI: itt a harmadik generáció

2013. november 20.  |  Autóválasztó
MINI: itt a harmadik generáció
Els?re felismerhet?, mégis teljesen új autó a MINI harmadik generációja, amelyet a BMW vadonatúj fejlesztés? motorcsaládjával mutattak be.

hirdetés

El?dei hagyományait folytatja, mégis majdnem minden téren újat mutat a modern MINI harmadik generációja. A forma azonnal felismerhet? maradt, mégis minden részlete új, és a karosszéria méretei is alaposan megváltoztak. A háromajtós kisautó hossza 3,82 méter, szélessége 1,73 méter és magassága 1,41 méter, ami azt jelenti, hogy 98 mm-rel hosszabb, 44 mm-rel szélesebb és 7 mm-rel magasabb, mint el?dje. A tengelytávolság 28 mm-rel 2,5 méteresre n?tt, a nyomtáv elöl 42, hátul 34 mm-rel b?vült, a csomagtér pedig 51 literrel nagyobb, 211 literes lett. A légellenállási együttható a retró forma dacára mindössze 0,28.


Rögtön felismerhet?, pedig teljesen új

Belül tágasabb és kényelmesebb is lett az új MINI. A jellegzetes kormánykerék és a középkonzol billen?kapcsolói ismer?sek lehetnek, de a sebességmér? és fordulatszámmér? a volán mögé került. Megmaradt ugyanakkor a méretes számlap a középkonzolon, de azt a nagyfelbontású, akár 8,8 colos színes kijelz? foglalja el. Az új MINI vezet?je is többféle üzemmód közül választhat: az alapbeállítás mellett Green és Sport fokozatok érhet?k el. A gázpedál reakcióit, a motorhangot, az automata váltó kapcsolási sebességét és az adaptív lengéscsillapítás-szabályzást egyaránt módosító beállításokat kedvünk szerint lehet paraméterezni.


A méretek n?ttek, az arányok nem változtak

Motorházfedele alatt vadonatúj er?forrásokat találunk. A MINI Cooper motorja is turbótöltéses, az 1,5 literes, háromhengeres benzines 136 lóer?s teljesítményre képes 4500 és 6000 közti fordulatnál, míg 220 Nm maximális nyomatéka 1250 és 4750 közötti fordulatszámon érhet? el. A Cooper ezzel a motorral elég fürge: 7,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 210 km/h a végsebessége, miközben szabványos átlagfogyasztása 4,5 l/100 km. Még takarékosabb a MINI Cooper D, amely szintén új, szintén 1,5 literes és háromhengeres, de dízelüzem? motort kapott. A 116 lóer?s, 270 Nm nyomatékú er?forrással 3,5 l/100 km az átlagfogyasztás, miközben ezzel sem lusta a MINI: 9,2 másodperces gyorsulást és 205 km/órás végsebességet ígér.


Ebben jelenik meg az új motorcsalád

A csúcsmodell egyel?re a MINI Cooper S, amely most el?ször 2 literes, négyhengeres turbós benzinmotort kapott. 192 lóer?s teljesítménye 4700 és 6000 közti fordulaton jelentkezik, míg a 280 Nm csúcsnyomaték 1250 és 4750 között vethet? be. Az alapmodellnél három centivel hosszabb karosszériájáról és a motorházfedélre vágott légbeöml? nyílásról felismerhet? Cooper S-nek 6,8 másodperc kell a százra gyorsuláshoz és 235 km/óra a végsebessége, 5,7 l/100 km-es gyári átlagfogyasztás mellett. Az alapmodelleket 15 és 16 colos kerekekkel szerelik, de a Cooper S akár 18 colost is kaphat.


Jól ismert forma, gazdagabb felszereltség

Új felszerelésekkel b?vült a kínálat: immár elérhet? a head-up display, a ráfutásos balesetre és gyalogosgázolásra figyelmeztet? rendszer vészfékez? funkcióval, a távfény-asszisztens, a táblafelismer? és a parkoló-asszisztens is. Az opciók közt ezen felül online szolgáltatásokat, kétzónás klímát, navigációs rendszert és Harman Kardon hifit is találunk.


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További hírek


Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
2014-01-30 | A nálunk már nem kapható Maxima utódját vetíti el?re az a sportlimuzin, amelyet a detroiti autószalonon mutatott be a Nissan. tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

MINI: itt a harmadik generáció MINI: itt a harmadik generáció MINI: itt a harmadik generáció MINI: itt a harmadik generáció MINI: itt a harmadik generáció MINI: itt a harmadik generáció MINI: itt a harmadik generáció MINI: itt a harmadik generáció

További információ
Mini Rocketman Concept: ez tényleg mini
Mini Rocketman Concept: ez tényleg mini Az egyre nagyobb méret? Mini modellek után a BMW kisautómárkája most el?állt egy igazán kicsi autóval, bár a Rocketman egyel?re tanulmányautó.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Kapcsolódó autók a katalógusban

Toyota Aygo
Toyota
Aygo

2005-
Fiat Panda
Fiat
Panda

2003-2012
Fiat Seicento
Fiat
Seicento

1998-2007
Citroën C1
Citroën
C1

2005-

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Nissan Vanette CARGO CITY VAN KLÍMÁS
Nissan Vanette CARGO CITY VAN KLÍMÁS
2283 cm3, Dízel, 2002
680 000 Ft
Renault Thalia 1.5 dCi KLÍMA . VONÓHOROG !
Renault Thalia 1.5 dCi KLÍMA . VONÓHOROG !
1461 cm3, Dízel, 2002
549 000 Ft
Fiat Grande Punto EVO 1.4 Multiair105LE
Fiat Grande Punto EVO 1.4 Multiair105LE
1368 cm3, Benzin, 2010
1 990 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés