Autóválasztó

hírek

Hyundai Veloster Turbo teszt

2013. május 30.  |  Lénárt Attila
Hyundai Veloster Turbo teszt
A küls?vel eddig sem volt gond. A Hyundai Veloster már akkor felt?nést keltett, amikor show-autóként el?ször leleplezték, és már a gyengécske szívómotoros változat is kisebb turistacsoportokat vonzott egy-egy tankolás alkalmával. De a turbó változat végre azzal a tartalommal töltötte fel az egyedi formát, amire vártunk.

hirdetés

Plusz 46 lóer? – ennyivel er?sebb a Veloster turbóváltozata a sima szívómotoros kivitelnél. Ekkora teljesítmény éppen elég ahhoz, hogy fürgén mozgasson egy városi kisautót. Nem csoda, hogy az ennyivel er?sebb háromajtós kupé már minden kritikus számára meggy?z?. Mert hát hiába a leny?göz?en dögös küls?, a meghökkent?, ugyanakkor praktikus háromajtós kialakítás, a 140 lóer?s alapváltozat majdnem tíz másodperces sprintadata 100 km/órára igencsak átlagos – és ezt még a látványos formavilág sem volt képes ellensúlyozni. A 186 lóer?s feltölt?s változat azonban már igazi sportkocsivá avatja a Velostert.


Látványos kupéformát rajzolt a Hyundai

Újdonságok
De vajon miben tér még el az er?sebb változat az alapmodellt?l? Nem túlságosan sok mindenben, de éppen elegend? apróságon módosítottak a tervez?k. Nagyobbak lettek például az els? féktárcsák – igaz, csak 7 százalékkal, de ez a különbség már éppen elegend? volt ahhoz, hogy a Veloster turbóváltozata az egyik legjobb fékezési adatokkal büszkélkedhessen összehasonlító teszteken is. Ráadásul a féker? is sokkal precízebben adagolható – ahogyan az egy igazi izomautó esetében el is várható. A kormánym? is módosult egy picit: 13,8:1-est épített be a gyártó, és módosították a bekötési pontokat is. A különbség megint csak nem túl nagy, mégis érezhet?en gyorsabban és precízebben irányítható lett az autó. A kényelem szerelmeseinek rossz hír, hogy a turbóváltozathoz nem rendelhet? a duplakuplungos automatizált váltó, csak hagyományos automata – a gyártó szerint azért, mert a szerkezet „nem lett volna ideális” a brutális nyomaték kezelésére. Ugyanakkor a hatsebességes manuális egység kell?en rövid úton és gyorsan, pontosan kapcsolható. Az autó igazi m?szaki újdonsága természetesen a duplacsigás turbófeltölt?. A Hyundai azért választotta ezt a megoldást, mert szerinte így nagyobb er? áll rendelkezésre már alacsony fordulatszám-tartománynál is, hiszen a sz?kebb kialakítású leveg?áramlási járatban nagyobb sebességgel áramlik a leveg?.


Meghatározó a hatalmas h?t?maszk

Dizájn
Kívülr?l a Veloster Turbo orra és fara sokkal agresszívebb, mint az alapmodellé, és alsó kötényei azt sugallják, hogy a tervez?k a karosszériaelemek kialakításakor nem csak felt?n? megjelenést akartak kölcsönözni az autónak, hanem tudatosan igyekezték velük növelni a tapadást. A hatalmas, széles és magas h?t?maszk nem újdonság, az Aston Martin dizájnjának volt meghatározó eleme, aztán a Peugeot és a Ford is hasonlót kezdett használni – de a Velsoternek is nagyon jól áll. A hátsó kialakítás kulcseleme a duplacsöves, hatalmas, középre helyezett kipufogó-végz?dés, ami kihangsúlyozza a kocsi sportos jellegét.
Persze, az utastérben is sok minden emlékezteti arra a vezet?t és az utasokat, hogy ízig-vérig sportos kocsiban ülnek: például a lyuggatott alumínium pedálszett, vagy az ülések támlájába hímzett Turbo felirat és a hangsúlyos start/stop gomb. Ugyanakkor a Veloster egyik legnagyobb meglepetése a viszonylag kényelmes, tágas bels? tere. Igaz, csak négy ülés áll rendelkezésünkre, viszont még a hátul utazók számára is elfogadható méret? lábtér áll rendelkezésre, míg elöl minden szempontból kifejezetten tágas a helykínálat. Az üléspozíció jól variálható, a kormányoszlop meglehet?sen közelre húzható – ami azért lényeges, mert így még a magasabb termet? sof?rök is megtalálhatják a számukra ideális pozíciót. Ugyanakkor az ül?lap lehetne még egy kicsit mélyebben az igazán sportos érzet kedvéért. (Például egy 1-es BMW-ben jó 2-3 centiméterrel közelebb ülhetünk a padlóhoz, mint a Veloster Turbóban.) A csomagtartó mérete pedig nagyobb a kategória átlagánál, ráadásul könnyen is pakolható.
A különleges háromajtós kidolgozás pedig els?re talán meghökkent?nek t?nik, valójában azonban nagyon is praktikus, hiszen jelent?sen megkönnyíti a hátsó üléssor megközelítését. A barátaink kényelme ugyan talán nem a legfontosabb szempont, amikor autót választunk, de az már aligha mindegy, hogy gyermekeink milyen könnyedén szállhatnak ki/be hátra, vagy mennyire egyszer? egy gyerekülés használata hátul. A Veloster úgy kínálja az ötajtós kompaktok ergonómiáját, hogy közben kupénak t?nik a vezet?oldaláról (tehát onnan, ahol csak egy oldalsó ajtó van).


A másik oldalon két ajtó van

Min?ség, kidolgozás
Nagyon jó úton jár a Hyundai, ami a termékei min?ségét illeti. A Veloster (akárcsak az i40 vagy az i30) a kategória átlaga fölé pozícionálható. A felhasznált anyagok nem a legpazarabbak ugyan, amelyekkel az utóbbi id?ben találkoztunk, de semmi kifogásolnivalót sem találhatunk bennük. Az összeszerelés min?sége pedig szintén jó – még nem annyira, mint amilyen a japán autóké volt azok fénykorában, de már legalább olyan színvonalú, mint az átlagos tömegautó-gyártók termékeié. Semmi, de semmi szégyellnivalója sincs már senkinek abban, ha Hyundaijal jár.


Az üléspozíció lehetne kissé alacsonyabb

Dinamika
Nagyon meglep?, hogy jó néhány szakoldal kissé lehúzta az autót, mert a tesztel? kollégák nem találták kell?en fürgének. Igaz, hogy a 8 másodperc fölötti százas sprint tisztán a számok alapján nem t?nik éppenséggel különösen kiemelked? eredménynek, de tegyük fel a kérdést: ugyan ki az, aki rendszeresen gyorsul álló helyzetb?l százas tempóra? Az életszer? helyzetekben igenis nagyon lendületesen lehet közlekedni az autóval. 80 km/órás tempó fölött kövér gázadásra azonnal felélénkül a motor, és akár 200 km/óráig brutálisan húz. A turbólyuk ugyan kissé nagyobb, mint a legtöbb, visszafogott teljesítmény?, fogyasztásra optimalizált mai felölt?s motor esetében, ez azonban egyáltalán nem hátrány, hiszen így lórúgásszer?en jön meg hirtelen az er?. Vagyis kedves olvasók, bárki bármit is írt máshol err?l az autóról, mi csak azt tudjuk írni róla, hogy a Veloster Turbo az egyik legkeményebb sportautó, amit az elmúlt 10-15 évben alkalmunk volt vezetni. Ennek fényében a tíz liter körüli városi tesztfogyasztás sem éppen drámai.


Err?l az oldalról könnyebb beszállni hátra

Összegzés
Összességében tekintve a Veloster Turbo igazi sportos autó, amely remekül gyorsul, nagyszer?en vezethet?, és egészen jó min?ség? is. Ráadásul praktikusabb, mint a legtöbb vetélytársa, hiszen egyedi négyajtós kialakításának köszönhet?en legalább az egyik oldalról könny? a ki- és beszállás hátra is. Olcsónak éppenséggel nem neveznénk, de mindent figyelembe véve jó vételnek számít a piacon.


M?szaki adatok: Volvo V40 Cross Country D2

Motor: négyhengeres, turbós benzines Henger?rtartalom: 1591 cm3 Teljesítmény: 186 LE 5500/min Nyomaték: 265 Nm 1500-4500/min Hajtás: els?kerékhajtás Sebességváltó: hatfokozatú manuális

Hossz/szél./mag.: 4250/1805/1399 mm Tengelytáv: 2650 mm Nyomtáv: 1557/1570 mm Saját/össztömeg: 1255/1750 kg Csomagtartó: 320/1015 l Üzemanyagtartály: 50 l Gumiabroncs: 215/40 R18

Végsebesség: 214 km/h Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8,4 s Gyári fogyasztás város 9,3 l/100 km, országút 5,5 l/100 km, átlag 6,9 l/100 km CO2-kibocsátás: 157 g/km Tesztfogyasztás: (város) 9,8 l/100 km Garancia 5 év, km-korlát nélkül Alapár: 7 999 000 Ft A tesztelt modell ára: 8 51 000 Ft

TETSZETT dögös, sportos küls?, ergonomikus vezet?i munkatér, remek kezelhet?ség, kiváló menettulajdonságo
NEM TETSZETT sz?k helykínálat hátul, kis csomagtér, rázós, kemény futóm?


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További hírek


Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
2014-01-30 | A nálunk már nem kapható Maxima utódját vetíti el?re az a sportlimuzin, amelyet a detroiti autószalonon mutatott be a Nissan. tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Hyundai Veloster Turbo teszt Hyundai Veloster Turbo teszt Hyundai Veloster Turbo teszt Hyundai Veloster Turbo teszt Hyundai Veloster Turbo teszt Hyundai Veloster Turbo teszt Hyundai Veloster Turbo teszt Hyundai Veloster Turbo teszt

További információ
Hyundai Veloster Turbo: úgy megy, ahogy kinéz
Hyundai Veloster Turbo: úgy megy, ahogy kinéz Végre megkapta a sportos külsejéhez ill? motort a Hyundai Veloster: a Detroitban leleplezett turbómotoros változat már 201 lóer?s teljesítményre képes.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Chevrolet Captiva
Chevrolet
Captiva

2006-2011
Dacia Sandero
Dacia
Sandero

2008-2012
Fiat Dobló Panorama
Fiat
Dobló Panorama

2010-
BMW 1-es sorozat
BMW
1-es sorozat

2004-2011

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Hyundai Getz 1.5CRDi
Hyundai Getz 1.5CRDi
1493 cm3, Dízel, 2005
799 000 Ft
Hyundai Pony 1,5 Benzin GLSi
Hyundai Pony 1,5 Benzin GLSi
1468 cm3, Benzin, 1993/12
210 000 Ft
Hyundai Accent 1.5 CRDi LS Mo-i!
Hyundai Accent 1.5 CRDi LS Mo-i!
1493 cm3, Dízel, 2003
730 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés