hírek
Hóláncok ADAC tesztje
2012. november 23. | Autóválasztó

A téli gumiabroncsok után a havas évszak másik nélkülözhetetlen kellékét, a hóláncokat is részletes tesztnek vetette alá az ADAC. A német autóklub értékeléséb?l kiderül, hogy a jó öreg hólánc még mindig hatásosabb, mint az új csodaszerek.
hirdetés
Még nem járt el az id? a hólánc felett, legalábbis az ADAC legutóbbi tesztjének eredményei szerint. A német autóklub a t?lük megszokott alapossággal vizsgált meg tizenkét terméket, amelyek közt hagyományos acélhóláncok, modern textilburkolatok, és sokat ígér? csodaspray is volt. Egyik termék sem érdemelte ki a kiváló értékelést, de mind a hét klasszikus acélhólánc jó eredménnyel zárt, és idén el?ször egy textiltermék, a Michelin Easy Grip is legalább olyan jónak bizonyult, mint a láncok. A többi alternatív megoldást viszont jobb, ha elfelejtjük.
A gy?ztes Pewag Servo nagyszer?en ellenáll a kopásnak, felszerelése egyszer?, és kés?bb sem kell feszesebbre húzni. A Walmec Klack&Go minden útfelületen helyt állt, és hasonlóan el?nyös tulajdonságokkal rendelkezik, ezért ugyanannyi pontot szerzett, mint a Pewag. A Thule CS-10 pedig még egy fagyos éjszaka után is könnyedén leszerelhet? a kerekekr?l.
;
A hagyományostól eltér? hóláncok is remek eredményt értek el: a Rudmatic Hybrid például acél és textil részekb?l áll, ezért biztosan tapad jégen, de kopása egyáltalán nem jelent?s. A Rud Centrax és Thule K-Summit felépítése eltér a klasszikus hóláncokétól, kétségkívül gyerekjáték fel- és leszerelni, de havon és jégen mutatott teljesítményük elmarad a jól bevált megoldásokétól.
Mindez nem mondható el a Michelin újszer? hóláncáról, a hálós Easy Grip ugyanis szenzációsan jól tapadt havon. 40 km/óránál nagyobb sebességnél azonban már nem feszült megfelel?en a kerékre, a szerelése lehetne könnyebb, és a kopásnak sem olyan ellenálló, mint az acélból készült konkurensek – mindezek ellenére jó értékeléssel zárta a tesztet. Nem így a Snow Grip spray, amit ráfújható hóláncként is hirdetnek: a tapadást fokozó anyag csak néhány száz méter erejéig maradt az abroncson, utána teljesen lekopott. Talán alkalmas lehet arra, hogy kirántson minket a szorult helyzetb?l, de a hólánc helyettesítésére alkalmatlannak bizonyult. A biztos megoldás tehát még mindig az acélból készült hólánc, amit nem elég megvásárolni és magunkkal hordani, de a felszerelését sem árt gyakorolni. Lehet?leg otthon – tanácsolja az ADAC is –, nem pedig amikor már elástuk magunkat a hegyen, mert ha nyugodt körülmények közt rájövünk, hogyan kell felszerelni, akkor vészhelyzetben sokkal gyorsabban fog menni.
Hozzászólások
Szóljon hozzá!
A legfontosabb a végén van: mindegy milyen a hóláncunk próbáljuk fel otthon mert a nagy hóban elakadva csak bosszankodva fog menni
|
magazin
2014-01-30 | A nálunk már nem kapható Maxima utódját vetíti el?re az a sportlimuzin, amelyet a detroiti autószalonon mutatott be a Nissan. tovább...
|
|
hirdetés
|
magazin
Galéria
Ajánló
 |
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
|
 |
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
|
 |
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...
|
katalógus
Autók a katalógusban
További autók a katalógusban
használtautó
Kapcsolódó hirdetések
|
1910 cm3, Dízel, 2004
739 000 Ft
|
|
1595 cm3, Benzin, 2003
939 000 Ft
|
|
1896 cm3, Dízel, 2005
1 749 000 Ft
|
További hirdetések
hirdetés
|