Autóválasztó

hírek

Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója

2012. március 23.  |  Autóválasztó
Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója
Már teszteli az els? prototípusokat a Porsche, és jöv?re bemutatja a benzines-elektromotoros 918 Spyder hibrid sportautó szériagyártásra kész változatát is.

hirdetés

Tanulmányautóként nagy sikert aratott, ezért a Porsche mérnökei már lázasan dolgoznak a 918 Spyder sorozatgyártásra kész változatának kifejlesztésén: jelenleg karosszéria nélküli prototípusokon tesztelik a benzines-elektromos hajtáslánc m?ködését. A 918 Spyder szénszálas er?sítés? karosszériája is lélegzetelállító formájú lesz, kivehet? Targa tet?vel. A 4,64 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,17 méter magas, 2,73 méteres tengelytávú autó méretei csak néhány centiméterrel különböznek az el?d Carrera GT méreteit?l, de menetteljesítményei lényegesen jobbak lesznek annál.


A karosszéria arányai az el?d Carrera GT-t idézik

A 918 Spyder hajtáslánca ugyanis három motorból áll. A hátulra beépített 4,6 literes, 550 lóer?s V8-as, száraz karteres olajozású benzinmotor az RS Spyder versenyautóból származik, ezért is fordulhat el?, hogy akár 9000-es percenkénti fordulatszámig lehet pörgetni. A hátsó kerekek elé építettek be egy 90 kW teljesítmény? elektromotort és a hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltót is, míg az els? kerekek hajtását egy el?re beépített, 80 kW teljesítmény? elektromotor végzi. Az autó teljesítménye 770 lóer?, a legnagyobb nyomaték 750 Nm, ezzel a 918 Spyder minden id?k leggyorsabb szériagyártású Porsche modellje lesz.


Az els? prototípust, még karosszéria nélkül, már versenypályán tesztelik

A hibrid sportautó vezet?je többféle program közül választhat. Az E-Power üzemmód a tisztán elektromos hajtást jelenti, a teljesen feltöltött lítiumion akkumulátorokkal akár 25 kilométert is megtehet az autó, legfeljebb 150 km/órás sebességgel. A Hybrid és Sport Hybrid üzemmódok a takarékos és sportos mindennapi vezetéshez valók, a benzines és az elektromos motorok kombinált használatával. A Race Hybrid már versenypályára való, ekkor a rendszer kiaknázza az elektromos motorok nyomatékát, míg a Hot Laps üzemmód néhány gyors kör erejéig a hajtáslánc minden erejét beveti. A különféle üzemmódok között a kormánykeréken lév? kapcsolóval lehet váltani, akárcsak a versenyautókon.


Többféle hibrid üzemmód közül választhat a vezet?

Az adaptív felfüggesztést elöl elektromechanikus emel?rendszerrel is ellátták a fekv?rend?rökön való átkeléshez, míg a karbon-kerámia fékrendszer elöl nyolc-, hátul hatdugattyús féknyergekkel készül. Az üzemi fékekre mégis kevesebb szükség van, hiszen a hibrid rendszer lassításkor az akkumulátorokat tölti a mozgási energiával, az eddig ismert Porsche hibridek 0,15 g-s értékéhez képest akár 0,5 g lassulásig is. A lítiumion akkumulátor otthoni hálózatról is tölthet?, a hagyományos 230 voltos aljzatról négy óra, a külön megvásárolható és garázsba építhet? gyorstölt?r?l két óra alatt tölt?dik fel. Újdonság még a különösen rövid, felül kivezetett kipufogó, amely a hajtáslánc és a vízh?tés? akkucsomag h?háztartására is jó hatással van.


125 lóer?s literteljesítmény? a 4,6 literes V8-as szívómotor

A nehéz akkuk ellenére a 918 Spyder tömege 1700 kg körül lesz, a súlyelosztás 43-57 százalék az els? és a hátsó tengelyeken. Menetteljesítményei lényegesen jobbak, mint a Carrera GT esetében. A 918 Spyder álló helyzetb?l 3 másodperc alatt gyorsul százas sebességre, a kétszázat 9, a háromszázat 27 másodperc alatt éri el, a végsebessége 325 km/óra. A hibrid hajtásnak köszönhet?en az átlagfogyasztása szinte hihetetlen, 3 l/100 km, 70 g/km széndioxid-kibocsátás mellett. A prototípust jelenleg az olaszországi Nardo versenypályán tesztelik, és éppen csak vezethet? állapotba hozták különféle módosított 911 és Boxster karosszéria- és utastér-elemekkel. A jöv? Porsche sportautójának már a bemutatóját is kit?zték: 2013. szeptember 18-án jelenik meg a végleges autó.


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További hírek


Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
2014-01-30 | A nálunk már nem kapható Maxima utódját vetíti el?re az a sportlimuzin, amelyet a detroiti autószalonon mutatott be a Nissan. tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója

További információ
Porsche 918 Spyder Concept: hibrid sportautó-jöv?
Porsche 918 Spyder Concept: hibrid sportautó-jöv? Hibrid versenyautója után hasonló hajtású tanulmányautóval állt el? a Porsche. A 918 Spyder múltidéz? karosszériájában nagyon is modern hajtáslánc dolgozik, méghozzá legfeljebb egy kisautó fogyasztásával.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Chevrolet Spark
Chevrolet
Spark

2005-2010
Alfa Romeo 159
Alfa Romeo
159

2005-2012
BMW 5-ös sorozat
BMW
5-ös sorozat

2010-
Fiat Bravo
Fiat
Bravo

2007-

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Renault Megane CLAS. 1.4 16V ALIZE
Renault Megane CLAS. 1.4 16V ALIZE
1390 cm3, Benzin, 2003
750 000 Ft
Fiat Seicento 1.1 ACTUAL 68.000 KM!!
Fiat Seicento 1.1 ACTUAL 68.000 KM!!
1108 cm3, Benzin, 2005
479 000 Ft
Ford Transit VAN 2.4 JUMBO 140T350
Ford Transit VAN 2.4 JUMBO 140T350
2402 cm3, Dízel, 2008
2 170 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés