Autóválasztó

hírek

Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója

2012. március 23.  |  Autóválasztó
Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója
Már teszteli az els? prototípusokat a Porsche, és jöv?re bemutatja a benzines-elektromotoros 918 Spyder hibrid sportautó szériagyártásra kész változatát is.

hirdetés

Tanulmányautóként nagy sikert aratott, ezért a Porsche mérnökei már lázasan dolgoznak a 918 Spyder sorozatgyártásra kész változatának kifejlesztésén: jelenleg karosszéria nélküli prototípusokon tesztelik a benzines-elektromos hajtáslánc m?ködését. A 918 Spyder szénszálas er?sítés? karosszériája is lélegzetelállító formájú lesz, kivehet? Targa tet?vel. A 4,64 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,17 méter magas, 2,73 méteres tengelytávú autó méretei csak néhány centiméterrel különböznek az el?d Carrera GT méreteit?l, de menetteljesítményei lényegesen jobbak lesznek annál.


A karosszéria arányai az el?d Carrera GT-t idézik

A 918 Spyder hajtáslánca ugyanis három motorból áll. A hátulra beépített 4,6 literes, 550 lóer?s V8-as, száraz karteres olajozású benzinmotor az RS Spyder versenyautóból származik, ezért is fordulhat el?, hogy akár 9000-es percenkénti fordulatszámig lehet pörgetni. A hátsó kerekek elé építettek be egy 90 kW teljesítmény? elektromotort és a hétfokozatú, dupla kuplungos sebességváltót is, míg az els? kerekek hajtását egy el?re beépített, 80 kW teljesítmény? elektromotor végzi. Az autó teljesítménye 770 lóer?, a legnagyobb nyomaték 750 Nm, ezzel a 918 Spyder minden id?k leggyorsabb szériagyártású Porsche modellje lesz.


Az els? prototípust, még karosszéria nélkül, már versenypályán tesztelik

A hibrid sportautó vezet?je többféle program közül választhat. Az E-Power üzemmód a tisztán elektromos hajtást jelenti, a teljesen feltöltött lítiumion akkumulátorokkal akár 25 kilométert is megtehet az autó, legfeljebb 150 km/órás sebességgel. A Hybrid és Sport Hybrid üzemmódok a takarékos és sportos mindennapi vezetéshez valók, a benzines és az elektromos motorok kombinált használatával. A Race Hybrid már versenypályára való, ekkor a rendszer kiaknázza az elektromos motorok nyomatékát, míg a Hot Laps üzemmód néhány gyors kör erejéig a hajtáslánc minden erejét beveti. A különféle üzemmódok között a kormánykeréken lév? kapcsolóval lehet váltani, akárcsak a versenyautókon.


Többféle hibrid üzemmód közül választhat a vezet?

Az adaptív felfüggesztést elöl elektromechanikus emel?rendszerrel is ellátták a fekv?rend?rökön való átkeléshez, míg a karbon-kerámia fékrendszer elöl nyolc-, hátul hatdugattyús féknyergekkel készül. Az üzemi fékekre mégis kevesebb szükség van, hiszen a hibrid rendszer lassításkor az akkumulátorokat tölti a mozgási energiával, az eddig ismert Porsche hibridek 0,15 g-s értékéhez képest akár 0,5 g lassulásig is. A lítiumion akkumulátor otthoni hálózatról is tölthet?, a hagyományos 230 voltos aljzatról négy óra, a külön megvásárolható és garázsba építhet? gyorstölt?r?l két óra alatt tölt?dik fel. Újdonság még a különösen rövid, felül kivezetett kipufogó, amely a hajtáslánc és a vízh?tés? akkucsomag h?háztartására is jó hatással van.


125 lóer?s literteljesítmény? a 4,6 literes V8-as szívómotor

A nehéz akkuk ellenére a 918 Spyder tömege 1700 kg körül lesz, a súlyelosztás 43-57 százalék az els? és a hátsó tengelyeken. Menetteljesítményei lényegesen jobbak, mint a Carrera GT esetében. A 918 Spyder álló helyzetb?l 3 másodperc alatt gyorsul százas sebességre, a kétszázat 9, a háromszázat 27 másodperc alatt éri el, a végsebessége 325 km/óra. A hibrid hajtásnak köszönhet?en az átlagfogyasztása szinte hihetetlen, 3 l/100 km, 70 g/km széndioxid-kibocsátás mellett. A prototípust jelenleg az olaszországi Nardo versenypályán tesztelik, és éppen csak vezethet? állapotba hozták különféle módosított 911 és Boxster karosszéria- és utastér-elemekkel. A jöv? Porsche sportautójának már a bemutatóját is kit?zték: 2013. szeptember 18-án jelenik meg a végleges autó.


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További hírek


Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
Nissan Sport Sedan Concept: dinamikus elképzelés
2014-01-30 | A nálunk már nem kapható Maxima utódját vetíti el?re az a sportlimuzin, amelyet a detroiti autószalonon mutatott be a Nissan. tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója Porsche 918 Spyder: a jöv? sportautója

További információ
Porsche 918 Spyder Concept: hibrid sportautó-jöv?
Porsche 918 Spyder Concept: hibrid sportautó-jöv? Hibrid versenyautója után hasonló hajtású tanulmányautóval állt el? a Porsche. A 918 Spyder múltidéz? karosszériájában nagyon is modern hajtáslánc dolgozik, méghozzá legfeljebb egy kisautó fogyasztásával.
tovább...


Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Fiat Seicento
Fiat
Seicento

1998-2007
Citroën C5
Citroën
C5

2004-2008
Citroën DS4
Citroën
DS4

2011-
Citroën C3
Citroën
C3

2002-2010

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Fiat Linea 1.3 MultiJet Dynamic
Fiat Linea 1.3 MultiJet Dynamic
1248 cm3, Dízel, 2009
1 599 000 Ft
Fiat 500 1.2 LOUNGE
Fiat 500 1.2 LOUNGE
1242 cm3, Benzin, 2013
3 099 000 Ft
Opel Insignia 2.0 CDTI EDITION B?R+XENON
Opel Insignia 2.0 CDTI EDITION B?R+XENON
1956 cm3, Dízel, 2011
3 699 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés