Autóválasztó

cikkek

Téli gumiabroncsok ADAC tesztje 2011

2011. november 17.  |  Autóválasztó
Téli gumiabroncsok ADAC tesztje 2011
Ismét vizsgáztatta az idei szezonra kínált téli gumikat az ADAC. Európa legnagyobb autóklubjánál ezúttal is születtek meglep? eredmények, a négyévszakos abroncsok közül pedig alig akad jó teljesítményt nyújtó.

hirdetés

Összesen 184 gumiabroncsot vitt ki idén a hóra az ADAC a szokásos éves téligumi-tesztjén. A 46 garnitúra gumit két méretben – a kisautókra ill? 175/65 R14, illetve a kompaktokra passzoló 195/65 R15 – próbálták, a mez?nybe pedig ezúttal nem csak a kimondottan téli gumik, de fél tucat négyévszakos abroncs is bekerült.

Alig akadt jó négyévszakos
Utóbbiak híre meglehet?sen kétes, ennek ellenére nagy népszer?ségnek örvendenek, els?sorban a keveset autózók körében. A jó hír az, hogy a korábbi évekkel ellentétben idén itt sem született „elégtelen” min?sítés, a rossz hír az, hogy a hatból csupán egyetlen gyártó modellje tudott közepesnek számító „kielégít?” végeredménnyel végezni. A legjobban szerepl? négyévszakos típus díját a Goodyear Vector 4Seasons vihette el, ami nem mellesleg egyben a mez?ny legdrágább modellje is volt. A többi típus, vagyis a Sava adapto, a Vredestein Quadrac3, a Kleber Quadraxer, a Hankook H730 Optimo 4S és a Rigdon All Season 120 a nem túl hízelg? „elégséges” min?sítést kapták a német autóklub tesztjén. Az ADAC nem cáfolja meg azt a sztereotípiát, miszerint nincs tökéletes négyévszakos abroncs, aki tehát sokat autózik a hideg évszakban is, annak mindenképpen ajánlott beszerezni egy rendes téli garnitúrát. Az összes ráfordítás sem feltétlenül lesz nagyobb összeg, nem beszélve arról, potenciálisan mekkora töréskárt spórolhatunk meg a gyakran méterekkel rövidebb fékutakkal.

Nem mindig jobb a drágább
Már csak azért is érdemes rendes téli gumit választani, mivel a legjobban teljesít? négyévszakos ugyanannyiba került, mint a gy?ztes téli abroncsok, a hideg évszakban való teljesítményük azonban össze sem hasonlítható. A 14 colos abroncsok között a Continental, a Michelin és a Dunlop modelljei szereztek “jó” min?sítést, a mez?ny második felében pedig f?leg a kevésbé neves márkák abroncsait találjuk. Kivételt jelent a 11. helyen végzett a Pirelli gumija, és azt is érdemes megfigyelni, hogy árban gyakran csupán néhány ezer forint különbség van a mez?ny elején és végén szerepl? abroncsok között.
A kompaktok méretében nagyobbnak bizonyult a szórás. Pozitívum, hogy a 16 vizsgált abroncs közül hat is „ajánlott” min?sítést szerzett, igaz, egyetlen típus sem kapta meg a „nagyon jó” jelzést. Idén a Continental, a Goodyear, a Semperit, a Dunlop és a Pirelli modelljei bizonyultak a legjobbnak a 195/65 R16-ös méretben, havas körülmények között pedig az élmez?nyt?l éppen csak lemaradó Nokian bizonyult messze a legjobbnak. A negatív szenzációt a mez?ny végén kullogó Bridgestone szolgáltatta, ami mellesleg az összehasonlítás legdrágább darabja volt. Ebben az összevetésben már „elégtelen” értékelés is született: a Trayal abroncsa minden szempontból az elvárható norma alatt teljesített.

Így értékeltek
Az ADAC által végzett gumiteszt végeredménye a következ? súlyozással áll össze: a télen a leggyakrabban el?forduló nedves úton való viselkedés 30 százalékban számít bele a végs? értékelésbe, a havas 20, a száraz 15, míg a jeges 10%-ot ad hozzá. A maradék 25 százalékból tízet-tízet ad a kopás és az üzemanyag-fogyasztás, ötöt pedig a zajszint. Az ADAC pontozási rendszerében a minél kisebb szám jelenti a minél jobb eredményt, az értékelést pedig a korábbi négyr?l öt kategóriára b?vítették: a korábbi „különösen ajánlott” lett a „jó”, az „ajánlott” pedig a „kielégít?”.


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További cikkek


112 – Az Egységes Segélyhívó Rendszer
112 – Az Egységes Segélyhívó Rendszer
2013-12-17 | Magyarországon 2013. december 31-ig készül el a 112-es telefonszámon hívható Egységes Segélyhívó Rendszer (ESR). tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Téli gumiabroncsok ADAC tesztje 2011

Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Fiat Punto
Fiat
Punto

2009-
Dacia Duster
Dacia
Duster

2010-
Audi A6
Audi
A6

2004-2011
Alfa Romeo Spider
Alfa Romeo
Spider

2006-2011

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Citroen C5 2.0 HDi SX PLUS
Citroen C5 2.0 HDi SX PLUS
1997 cm3, Dízel, 2003
799 000 Ft
Mazda 6 SPC CDH GT
Mazda 6 SPC CDH GT
1998 cm3, Dízel, 2007
2 190 000 Ft
Ford Fusion 1.4 TdCi FRESH PLUS
Ford Fusion 1.4 TdCi FRESH PLUS
1399 cm3, Dízel, 2009
1 619 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés