Autóválasztó

cikkek

Téli gumiabroncsok ADAC tesztje 2011

2011. november 17.  |  Autóválasztó
Téli gumiabroncsok ADAC tesztje 2011
Ismét vizsgáztatta az idei szezonra kínált téli gumikat az ADAC. Európa legnagyobb autóklubjánál ezúttal is születtek meglep? eredmények, a négyévszakos abroncsok közül pedig alig akad jó teljesítményt nyújtó.

hirdetés

Összesen 184 gumiabroncsot vitt ki idén a hóra az ADAC a szokásos éves téligumi-tesztjén. A 46 garnitúra gumit két méretben – a kisautókra ill? 175/65 R14, illetve a kompaktokra passzoló 195/65 R15 – próbálták, a mez?nybe pedig ezúttal nem csak a kimondottan téli gumik, de fél tucat négyévszakos abroncs is bekerült.

Alig akadt jó négyévszakos
Utóbbiak híre meglehet?sen kétes, ennek ellenére nagy népszer?ségnek örvendenek, els?sorban a keveset autózók körében. A jó hír az, hogy a korábbi évekkel ellentétben idén itt sem született „elégtelen” min?sítés, a rossz hír az, hogy a hatból csupán egyetlen gyártó modellje tudott közepesnek számító „kielégít?” végeredménnyel végezni. A legjobban szerepl? négyévszakos típus díját a Goodyear Vector 4Seasons vihette el, ami nem mellesleg egyben a mez?ny legdrágább modellje is volt. A többi típus, vagyis a Sava adapto, a Vredestein Quadrac3, a Kleber Quadraxer, a Hankook H730 Optimo 4S és a Rigdon All Season 120 a nem túl hízelg? „elégséges” min?sítést kapták a német autóklub tesztjén. Az ADAC nem cáfolja meg azt a sztereotípiát, miszerint nincs tökéletes négyévszakos abroncs, aki tehát sokat autózik a hideg évszakban is, annak mindenképpen ajánlott beszerezni egy rendes téli garnitúrát. Az összes ráfordítás sem feltétlenül lesz nagyobb összeg, nem beszélve arról, potenciálisan mekkora töréskárt spórolhatunk meg a gyakran méterekkel rövidebb fékutakkal.

Nem mindig jobb a drágább
Már csak azért is érdemes rendes téli gumit választani, mivel a legjobban teljesít? négyévszakos ugyanannyiba került, mint a gy?ztes téli abroncsok, a hideg évszakban való teljesítményük azonban össze sem hasonlítható. A 14 colos abroncsok között a Continental, a Michelin és a Dunlop modelljei szereztek “jó” min?sítést, a mez?ny második felében pedig f?leg a kevésbé neves márkák abroncsait találjuk. Kivételt jelent a 11. helyen végzett a Pirelli gumija, és azt is érdemes megfigyelni, hogy árban gyakran csupán néhány ezer forint különbség van a mez?ny elején és végén szerepl? abroncsok között.
A kompaktok méretében nagyobbnak bizonyult a szórás. Pozitívum, hogy a 16 vizsgált abroncs közül hat is „ajánlott” min?sítést szerzett, igaz, egyetlen típus sem kapta meg a „nagyon jó” jelzést. Idén a Continental, a Goodyear, a Semperit, a Dunlop és a Pirelli modelljei bizonyultak a legjobbnak a 195/65 R16-ös méretben, havas körülmények között pedig az élmez?nyt?l éppen csak lemaradó Nokian bizonyult messze a legjobbnak. A negatív szenzációt a mez?ny végén kullogó Bridgestone szolgáltatta, ami mellesleg az összehasonlítás legdrágább darabja volt. Ebben az összevetésben már „elégtelen” értékelés is született: a Trayal abroncsa minden szempontból az elvárható norma alatt teljesített.

Így értékeltek
Az ADAC által végzett gumiteszt végeredménye a következ? súlyozással áll össze: a télen a leggyakrabban el?forduló nedves úton való viselkedés 30 százalékban számít bele a végs? értékelésbe, a havas 20, a száraz 15, míg a jeges 10%-ot ad hozzá. A maradék 25 százalékból tízet-tízet ad a kopás és az üzemanyag-fogyasztás, ötöt pedig a zajszint. Az ADAC pontozási rendszerében a minél kisebb szám jelenti a minél jobb eredményt, az értékelést pedig a korábbi négyr?l öt kategóriára b?vítették: a korábbi „különösen ajánlott” lett a „jó”, az „ajánlott” pedig a „kielégít?”.


Hozzászólások


Szóljon hozzá!
Ön még nincs bejelentkezve. A hozzászóláshoz lépjen be vagy regisztráljon!

Még nincs hozzászólás

magazin

További cikkek


112 – Az Egységes Segélyhívó Rendszer
112 – Az Egységes Segélyhívó Rendszer
2013-12-17 | Magyarországon 2013. december 31-ig készül el a 112-es telefonszámon hívható Egységes Segélyhívó Rendszer (ESR). tovább...


Az oldal tetejére | Vissza a kezdőlapra


hirdetés


magazin


Galéria

Téli gumiabroncsok ADAC tesztje 2011

Kapcsolódó hírek

Ajánló

Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
Porsche 911 Targa: klasszikus tet?vel
2014-01-16 | Ismét a klasszikus bukókerettel készül a Porsche 911 új generációjának Targa kivitele, a retró küls? azonban modern technikát rejt. tovább...
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
Peugeot 308 SW: óriási csomagtérrel
2014-01-08 | Csomagterének méretével a ?koda Octaviával is felveszi a versenyt a Peugeot 308 kombi-változatának új generációja. tovább...
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
Volkswagen Golf Sportsvan: a Golf Plus utódja
2014-01-08 | Németországban már rendelhet? a Golf egyter? karosszériaváltozata, amely Golf Plus helyett Golf Sportsvan néven készül, és négyféle motor közül lehet választani hozzá. tovább...


katalógus


Autók a katalógusban

Audi A3
Audi
A3

2003-2012
Nissan Micra
Nissan
Micra

2003-2011
Citroën C6
Citroën
C6

2006-
Fiat Panda
Fiat
Panda

2003-2012

További autók a katalógusban


használtautó


Kapcsolódó hirdetések

Opel Astra 1.6i ENJOY M.O-I!VÉGIG VEZETETT SZKÖNYV!
Opel Astra 1.6i ENJOY M.O-I!VÉGIG VEZETETT SZKÖNYV!
1598 cm3, Benzin, 2009
1 699 000 Ft
Volvo S40 1.6 Klíma
Volvo S40 1.6 Klíma
1588 cm3, Benzin, 1999
489 000 Ft
Citroen Jumper 35 Heavy L4H2 15m3. 3.0HDi
Citroen Jumper 35 Heavy L4H2 15m3. 3.0HDi
2998 cm3, Dízel, 2008
4 490 000 Ft

További hirdetések


Adja fel használtautó-hirdetését ingyen!


hirdetés

Autóválasztó
© 2005-2017
Fórum
Impresszum
Kapcsolat
RSS
Autómagazin Magazin
Hírek
Tesztek
Cikkek
Autókatalógus Autókatalógus
Böngészés
Keresés
Statisztikák
Használtautók Használtautó
Böngészés
Keresés
Új hirdetés