autókatalógus
Ford Fiesta 

Konzervatív el?deivel szemben a Fiesta nem csak fiatalosabb formát kapott, de sportosabban is vezethet?, még az átlagos teljesítmény? motorokkal is.
hirdetés
Karosszéria, utastérIgazi világautó a Ford kisautója, a Fiesta 2008-ban bemutatott, 2012-ben modellfrissített szériáját gyakorlatilag a világ minden táján kapni. Konzervatív el?deivel szemben formája modern és fiatalos, minden vev?csoport tetszését elnyeri. Ugyanez már nem mondható el az utastérr?l, hiszen a berendezésnél a forma gyakran a funkció rovására ment. A sportos árnyékoló alá rejtett m?szercsoport ugyan tetszet?s, de a középkonzolon már nehezebb kiigazodni. A hifi gombjait a mobiltelefonok billenty?zete ihlette, mégis bonyolultabb kezelni, míg a klíma kapcsolói túlzottan alulra kerültek. A vezet?üléssel már nincs gond, nem kell hozzá sok id?, hogy otthonosan érezzük magunkat a volán mögött. Az alapmodellt leszámítva az ül?lap magassága tág határok között állítható, a kormányoszlop négy irányban mozog, és az ülés is jól tartja a hátat. A hátul utazóknak már nincs olyan jó dolguk, a lábtér lehetne nagyobb, és itt is a forma rovására ment a funkció: az ablakok kicsik, hátrafelé korlátozott a kilátás. A csomagtartó mérete megfelel az átlagnak, de pereme magasabb annál, hogy praktikusnak nevezzük.
M?szaki tartalom
A modellfrissítéskor alapjaiban változott meg a motorválaszték. Az új kivitelt az egyliteres, háromhengeres Ecoboost er?forrás különböz? teljesítményfokozataival szerelik: a 65 és 80 lóer?s változat turbó nélkül, a 100 és 125 lóer?s turbóval már minden igényt kielégít. A kis motorral rendkívül élénk, mégis takarékos a Fiesta, és a háromhengeres felépítésb?l ered? zajt és vibrációt is sikerült az utastéren kívül tartani. A modellfrissítés el?tti motorok alapja 60 lóer?s, és ez is elegend? lehet annak fényében, hogy a Fiesta kategóriája egyik legkönnyebb autója, menetkész tömege példás törésteszt-eredménye dacára egy tonna alatti. Mégis érdemesebb a csekély felárért kínált 82 lóer?s kivitelt választani, amely már kell? fürgeséggel mozgatja a kocsit, és takarékos is, így nem biztos, hogy érdemes a nagyobb motorok közül válogatni. Az 1,4 literes el?nyeit városban nem, inkább autópályán lehet kihasználni. A dízelek felára jelent?s, de nagy futásteljesítmény esetén megéri az 1,6 literes gázolajos mellett dönteni, amely Econetic kivitelben még négy liternél is kevesebbet fogyaszt száz kilométeren. Szinte minden motorral sportosan viselkedik a Fiesta, eltalált futóm?vének köszönhet?en jól fekszik az úton, mégsem ráz. Kormánym?ve és váltója rendkívül pontos. Nem csak kanyargós úton jó vezetni a kis Fordot, hiszen menetkényelme és zajkomfortja is a legjobbak közé sorolható.
Költségek, felszereltség, biztonság
Csupán a legszükségesebbeket tartalmazza a korábbi évjáratok alapmodellje: két légzsák, szervokormány és CD-rádió van benne. Elektromos ablakemel?ért, központi zárért és manuális klímáért ezeken az évjáratokon érdemes a Trend szintet választani, ehhez b?rhuzatú kormány és f?tött tükrök is járnak, további öt légzsák felárért kérhet?, az ESP 99 ezer forintba kerül. A 2012 utáni frissített modellekhez már széria a hét légzsák, az ESP, valamint a kategóriában els?ként az Active City Stop városi vészfékez? rendszer. Különleges és hasznos extra a f?thet? szélvéd?, ezen felül USB, bluetooth, hangvezérlés, tempomat és parkolást segít? radar is elérhet? a fiatalos formájú kiskocsihoz.
Szerintünk
TETSZETT
Jó helykínálat elöl, remek útfekvés? futóm?, nyer? formaterv |
NEM TETSZETT
Hiányos alapfelszereltség, sz?k hátsó ülések, rossz kilátás hátra |
|
Vezetés |  |
Utastér |  |
Minőség |  |
Szerintünk | Átlagos teljesítménye ellenére is sportosan vezethet? kiskocsi |
|
Műszaki adatok
Méretek
|
Hosszúság |
Szélesség |
Magasság |
Tengelytáv |
Csomagtér |
3 ajtós |
3950 mm |
1722 mm |
1481 mm |
2489 mm |
295/979 l |
5 ajtós |
3950 mm |
1722 mm |
1481 mm |
2489 mm |
295/979 l |
Motorválaszték
|
Teljesítmény |
Nyomaték |
Gyorsulás |
Végsebesség |
Fogyasztás |
1,0 benzin |
65 LE |
105 Nm |
16,8 s |
155 km/h |
4,6 l |
1,0 benzin |
80 LE |
105 Nm |
14,9 s |
165 km/h |
4,6 l |
1,0 benzin |
100 LE |
170 Nm |
11,2 s |
180 km/h |
4,5 l |
1,0 benzin |
125 LE |
200 Nm |
9,4 s |
196 km/h |
4,3 l |
1,2 benzin |
60 LE |
109 Nm |
16,9 s |
152 km/h |
5,4 l |
1,2 benzin |
82 LE |
114 Nm |
13,3 s |
168 km/h |
5,7 l |
1,4 benzin |
96 LE |
128 Nm |
12,2 s |
175 km/h |
5,7 l |
1,6 benzin |
120 LE |
152 Nm |
9,9 s |
193 km/h |
5,9 l |
1,6 benzin |
180 LE |
240 Nm |
7,0 s |
220 km/h |
0,0 l |
1,4 dízel |
68 LE |
160 Nm |
14,0 s |
162 km/h |
4,2 l |
1,5 dízel |
75 LE |
185 Nm |
13,5 s |
167 km/h |
3,7 l |
1,6 dízel |
95 LE |
200 Nm |
12,9 s |
178 km/h |
3,3 l |
|
Törésteszt
Euro NCAP (2008)
|
Utasbiztonság
 |
Gyermekbiztonság
 |
Gyalogosbiztonság
 |
Árlista
Ford Fiesta
|
Telj. |
Ajtó |
Ár |
Fiesta 1.25 Ambiente |
60 LE |
3 |
3 300 000 Ft |
Fiesta 1.25 Ambiente |
60 LE |
5 |
3 380 000 Ft |
Fiesta 1.25 Trend |
82 LE |
3 |
3 710 000 Ft |
Fiesta 1.25 Trend |
82 LE |
5 |
3 790 000 Ft |
Fiesta 1.0 GDi Trend |
80 LE |
5 |
3 850 000 Ft |
Fiesta 1.4 Trend |
96 LE |
5 |
3 930 000 Ft |
Fiesta 1.0 GTDi Trend |
100 LE |
3 |
3 970 000 Ft |
Fiesta 1.0 GTDi Trend |
100 LE |
5 |
4 050 000 Ft |
Fiesta 1.5 TDCi Trend |
75 LE |
5 |
4 240 000 Ft |
Fiesta 1.6 Powershift Trend |
105 LE |
5 |
4 454 000 Ft |
Fiesta 1.6 TDCi Econetic |
95 LE |
5 |
4 555 000 Ft |
Fiesta 1.0 GTDi Titanium |
125 LE |
5 |
4 560 000 Ft |
Fiesta 1.0 GTDi Sport |
125 LE |
3 |
4 765 000 Ft |
Fiesta 1.6 TDCi Sport |
95 LE |
3 |
4 810 000 Ft |
Fiesta 1.6 GTDi ST |
182 LE |
3 |
6 170 000 Ft |
|
Eladások
2010 972
|
2011 852
|
2012 1 123
|
magazin
2013-11-15 | Újraértelmezte a túrakocsi kategóriáját a Ferrari: az újonnan bemutatott FF kombiszerű karosszériát kapott, ez a márka első négyüléses és összkerékhajtású modellje. tovább...
|
|
hirdetés
|
katalógus
Galéria
A kategória további autói
További autók a katalógusban
használtautó
Kapcsolódó hirdetések
|
1399 cm3, Dízel, 2008
2 850 000 Ft
|
|
1399 cm3, Dízel, 2008
1 449 000 Ft
|
|
1399 cm3, Dízel, 2008
1 349 000 Ft
|
További hirdetések
magazin
Legfrisebb hírek
hirdetés
|