Igazi minimálautó a Fiat legkisebbje, a Seicento a piac legolcsóbban megvásárolható új autója volt. Ennek oka nem csak pöttöm méreteiben, hanem egyszer? technikájában is keresend?.
hirdetés
Modelltörténet
1998-ban mutatkozott be a Fiat legkisebb modellje, a Cinquecento utódjaként elkészült Seicento. A hajdani Fiat 126-oshoz hasonlóan ezt a típust is apró méretei, egyszer? technikája és könny? vezethet?sége tette népszer?vé, és ahhoz hasonlóan Lengyelországban készült. Pályafutása során többször is felfrissítették, a legutóbbi ráncfelvarráskor Fiat 600 lett a neve. Ez a rövid ideig gyártott kivitel egyedi színekben és kárpitokkal készült. A Seicento utódját, a Fiat 500-ast a hazai piacon 2008 elején vezették be.
Karosszéria, utastér
Nem csak a legolcsóbb, de az egyik legrövidebb autó is a kis Fiat: 3,33 méteres hossza és 2,2 méteres tengelytávja még a minik között is aprónak számít. Annak ellenére, hogy a kilencvenes évekb?l származik, egyáltalán nem avítt a Seicento külseje, a barátságos, legömbölyített formák aranyosan hatnak a kiskocsin. A modernebb riválisok között azzal is kit?nik, hogy nem öt, hanem csupán háromajtós. Az els? sorban csak az átlagos termet? vezet?nek és utasának elegend? a hely, magasabbak már itt is problémákba (tet?be, könyökl?be, másik utas vállába) ütközhetnek. A pedálsor különösen sz?kös, itt csak n?i lábak férnek el megfelel?en. Hátul csak az átlagosnál kisebb termet?ek utazhatnak hosszú távra. Hasonlóan szerény a csomagtér 170 literes mérete, ám ennél a kategóriatársak sem kínálnak többet. Érdemesebb két személlyel, 810 literre b?vített csomagtérrel használni a Fiatot.
M?szaki tartalom
Korábban 900 köbcentis motorral, vagy Sporting kivitelben 1100 köbcentis er?forrással is készült a Seicento, ma már csak egyféle változat létezik, melyet az 1,1 literes 54 lóer?s motorral szerelnek. Az autó csekélyke, 735 kg-os saját tömegének köszönhet?en ez a motor remekül mozgatja a kis Fiatot, fogyasztása viszont nem olyan kedvez?, mint várnánk.
Költségek, felszereltség, biztonság
Az utastér berendezésén, és a m?szerfal anyagain érezni, hogy a Seicento diszkont árú autónak készült. Kevés a m?szer és a kárpit, a felszereltség viszont nem mondható fapadosnak, hiszen egy légzsák minden változathoz jár, a többi biztonsági és kényelmi extra pedig minden más modellnél kedvez?bb áron volt rendelhet?. Biztonság terén elmaradott az autó, az ezredfordulón két csillagosra vizsgázott, melyb?l egyet megvontak a veszélyes, megrogyásra hajlamos konstrukció miatt. Ennek fényében leginkább városi szaladgáló-autónak fogadható el a Seicento, aki pedig modernebbre vágyik, a divatos 500-ast válassza. Igaz, annak ára jóval nagyobb, olcsó kis Fiatnak tehát marad a Panda.
Szerintünk
TETSZETT
Apró méretek, könny? man?verezés, fürge motor, olcsó fenntartás |
NEM TETSZETT
Katasztrofális biztonság, sz?kös utastér, fapados berendezés |
|
Vezetés |  |
Utastér |  |
Minőség |  |
Szerintünk | Az igazi minimálautó |
|