autókatalógus
Dacia Sandero 

A Sandero nem más, mint a Logan kicsit kisebb, kicsit tetszet?sebb, kicsit modernebb ötajtós testvére. Még divatos külsej? kivitele is van Stepway néven.
hirdetés
Karosszéria, utastér
Annak ellenére, hogy a Sandero tulajdonképpen a Logan ötajtós, ferdehátú változata, a Dacia két típusa között mégis nagy a különbség. Ez volt ugyanis az els? olyan modell a márkánál, amelyet már nem csak olcsó árcédulája ad el, hiszen testvérénél jóval tetszet?sebb formatervet is kapott. Négy méternél alig nagyobb hosszával éppen beillik a nagyra n?tt kisautók közé, utasterének helykínálata még túl is növi néhány riválisát, és bár a felhasznált anyagok min?sége vagy az utastér formái nem olyan vonzók, mint a divatos kiskocsiké, a kedvez? árért még ezt is megbocsátja a vev?.
A magas vezet?i pozícióból könny? belátni az autót a nagy üvegfelületeken át. Elöl és hátul egyaránt tágas utastér áll rendelkezésünkre, és pakolóhely is akad éppen elég. Az ötajtós megoldásnak köszönhet?en a csomagtér sokkal jobban kihasználható, mint a Logan suta négyajtós karosszériája, a Sanderóban könny? nagyobb tárgyakat is elhelyezni. Az igényesebb, ajtókárpittal és kapaszkodókkal komfortosabbá tett utastérbels?t örökölte a ráncfelvarrott Logan is.
M?szaki tartalom
Eleinte csak benzinmotorral kínálták a Sanderót, kés?bb azonban a Renault dízeljeivel is bemutatkozott. A lépcs?shátú Logantól eltér?en az ötajtós modell az 1,5 literes dízel er?sebb, 86 lóer?s kivitelével is választható, és ezzel már nagyon fürge a Dacia kisautója, szerény fogyasztás mellett. Néhány árnyoldala azért van a dízelnek: az alapjáraton jól hallható motorzaj gyorsításkor még tolakodóbb, és a kanyarfekvés sincs összhangban a kocsi dinamikájával. A gyengébb, 68 lóer?s kivitel árával lehet nagyon vonzó, hiszen a dízelautók közül nincs olcsóbb nála. Újabban 1,2 literes benzinmotorral váltották fel a régebbi 1,4-est, amely olcsó fenntartása miatt érdekes. A hosszú váltókar viszonylag pontosan jár, és az úthibákat is becsülettel egyengeti a ballonos abroncsokkal szerelt Dacia. A fékek átlagosak, a kormánym? sem sokkal pontatlanabb, mint sok vetélytárs esetében.
Költségek, felszereltség, biztonság
A Sandero egyértelm?en a hazai kínálat egyik legjobb ár/érték mutatójával rendelkez? darabja. Hagyjuk az alapmodellt, érdemes az Arctic kivitelt választani, hiszen ehhez a változathoz jár a vezet?ülés magasságállítása, az állítható kormányoszlop és az osztottan dönthet? hátsó üléstámla. Két légzsákkal, klímával, elektromos ablakemel?vel és távirányítású központi zárral elégségesen felszerelt a Sandero Arctic. Klímát egyébként is érdemes rendelni hozzá, nélküle az értékvesztés öt-hat évesen másfélszeres lenne. 16 colos könny?fém kerékkel, megemelt futóm?vel és tet?sínnel nem terepjáró, de divatos választás a Sandero Stepway.
Szerintünk
TETSZETT
Tágas utastér, b?víthet? csomagtér, megbízható motorok, komfortos futóm?, kedvez? vételár |
NEM TETSZETT
Hiányos alapfelszereltség, kis presztízs |
|
Vezetés |  |
Utastér |  |
Minőség |  |
Szerintünk | A legcélszer?bb ötajtós |
|
Műszaki adatok
Méretek
|
Hosszúság |
Szélesség |
Magasság |
Tengelytáv |
Csomagtér |
5 ajtós |
4020 mm |
1746 mm |
1534 mm |
2588 mm |
320/1200 l |
Motorválaszték
|
Teljesítmény |
Nyomaték |
Gyorsulás |
Végsebesség |
Fogyasztás |
1,2 benzin |
75 LE |
107 Nm |
13,6 s |
160 km/h |
5,9 l |
1,4 benzin |
75 LE |
112 Nm |
13,0 s |
161 km/h |
7,0 l |
1,6 benzin |
87 LE |
127 Nm |
11,5 s |
174 km/h |
7,2 l |
1,6 benzin |
105 LE |
148 Nm |
12,2 s |
167 km/h |
6,8 l |
1,5 dízel |
70 LE |
160 Nm |
15,0 s |
157 km/h |
4,5 l |
1,5 dízel |
75 LE |
180 Nm |
14,2 s |
162 km/h |
4,1 l |
1,5 dízel |
86 LE |
200 Nm |
13,0 s |
167 km/h |
4,6 l |
|
Törésteszt
Euro NCAP (2008)
|
Utasbiztonság
 |
Gyermekbiztonság
 |
Gyalogosbiztonság
 |
Árlista
Dacia Sandero
|
Telj. |
Ajtó |
Ár |
Sandero 1.2 Access (2012) |
75 LE |
5 |
1 840 000 Ft |
Sandero 1.6 Live (2012) |
85 LE |
5 |
2 240 000 Ft |
Sandero 1.5 dCi Live (2012) |
75 LE |
5 |
2 790 000 Ft |
Sandero 1.5 dCi Arctic (2012) |
90 LE |
5 |
3 090 000 Ft |
|
Eladások
magazin
2013-09-10 | Újraértelmezte a túrakocsi kategóriáját a Ferrari: az újonnan bemutatott FF kombiszerű karosszériát kapott, ez a márka első négyüléses és összkerékhajtású modellje. tovább...
|
|
hirdetés
|
katalógus
Galéria
A kategória további autói
További autók a katalógusban
használtautó
Kapcsolódó hirdetések
|
1598 cm3, Benzin, 2001
669 000 Ft
|
|
1598 cm3, Benzin, 1998/5
450 000 Ft
|
|
1368 cm3, Benzin, 2012
4 690 000 Ft
|
További hirdetések
magazin
Legfrisebb hírek
hirdetés
|