autókatalógus
Citroën C4 

Ismét merész autókkal hozakodott el? a Citroën, ezek egyik legjobb példája a C4 els? generációja. A fiatalos háromajtós és hagyományosabb ötajtós mellett rövid ideig kapható volt a lépcs?shátú.
hirdetés
Modelltörténet
Újító szellem? modellt hozott az alsó-középkategóriába a Citroën, a C4 ferdehátú változatai 2004 nyarán mutatkoztak be a középszer? Xsara innovatív utódjaiként. A hosszított lépcs?shátú kivitel 2007 nyarán jelent meg, és csak az ilyen karosszériaformát kedvel? piacokon árusították, így nálunk is kapható volt.
Karosszéria, utastér
Áramvonalas formájú karosszériája nem csak az ajtók számában különbözik, a három- és ötajtós teljesen eltér? hátsó kiképzést kapott. A Coupé magasan végz?dik, hátsó ablaka egy közel vízszintes nagyobb és egy függ?leges kisebb részre osztott. A megoldás egyedi és látványos, de nehezíti a kilátást, ráadásul csak aprócska ablaktörl?t tudtak szerelni rá. Az ötajtós kivitel ennél szokványosabb megjelenés?, míg a négyajtós esetén tíz centivel megnyújtották a tengelytávot, és hatalmas csomagtartójú lépcs?t rajzoltak rá, ezzel méretei már a középkategóriát közelítik.
Nem a kategória legtágasabbja, de elegend? hellyel kínál a C4, a lejt?s tet?vonal miatt ugyanakkor hátul már korlátozott a fejtér. A kormánykerék minden változatban négy irányban állítható. A csomagtartó szabályos alakú és jól kihasználható. M?szerfala teljesen egyedi, ezért nem nyeri el egyértelm?en mindenki tetszését. A kormánykeréknek például csak a karimája forog, fix közepére helyezték el a f?bb kapcsolókat, így azok könnyen elérhet?k, és baj esetén a légzsák is hatékonyabban m?ködik. A digitális m?szerfal a középkonzol tetejére került, és nappal természetes fény világítja, ezért jól olvasható. A fordulatszámmér?t azonban a kormánykerék mögé helyezték, ez megosztja a figyelmet. Az érdekes megoldások sorát gazdagítja a szell?z?rendszerbe integrált illatszóró fiola, valamint a vezet?ülés lapján rezgésekkel figyelmeztet?, sávelhagyást jelz? rendszer.
M?szaki tartalom
Újabb tagokkal b?vült a motorkínálat, az 1,4 literes a régi maradt, de az 1,6 literes benzinest a PSA és BMW közös fejlesztés?, változó szelepvezérléses er?forrására cserélték, ez már jól viszi az autót. Ajánlhatók az 1,6 literes dízelek is, a 110 lóer?shöz automatizált váltót is lehet kérni. A 2 literes dízelmotorhoz hagyományos automataváltó választható, a korábbi 2 literes, 180 lóer?s benzinest szintén a PSA-BMW közös 1,6 literes, turbós motorjára cserélték, ez a 150 lóer?s motor már egészen sportossá teszi a kocsit. A lépcs?shátú C4 Pallas a korábbi 110 lóer?s 1,6 literes benzinessel, és az 1,6-os dízelmotorokkal készül. A hiedelmekkel ellentétben a C4 rugózása nem lágy, épp ellenkez?leg, feszesen fekszik az úton. Kormánya könnyen jár, nem közvetlen, váltója kissé pontatlan megvezetés?. Töréstesztje az egyik legjobb eredménnyel zárult.
Szerintünk
TETSZETT
Egyedi formaterv, különleges megoldások, új benzinmotorok |
NEM TETSZETT
Bonyolult m?szerfal, korlátozott menetkomfort |
|
Vezetés |  |
Utastér |  |
Minőség |  |
Szerintünk | rdekes választás a kompaktkategóriában |
|
Műszaki adatok
Méretek
|
Hosszúság |
Szélesség |
Magasság |
Tengelytáv |
Csomagtér |
3 ajtós |
4260 mm |
1769 mm |
1460 mm |
2608 mm |
320/1200 l |
4 ajtós |
4771 mm |
1773 mm |
1512 mm |
2710 mm |
515 l |
5 ajtós |
4275 mm |
1769 mm |
1460 mm |
2608 mm |
350/1200 l |
Motorválaszték
|
Teljesítmény |
Nyomaték |
Gyorsulás |
Végsebesség |
Fogyasztás |
1,4 benzin |
90 LE |
133 Nm |
14,2 s |
182 km/h |
6,4 l |
1,6 benzin |
110 LE |
147 Nm |
11,9 s |
194 km/h |
7,1 l |
1,6 benzin |
120 LE |
160 Nm |
11,4 s |
195 km/h |
6,7 l |
1,6 benzin |
150 LE |
240 Nm |
9,2 s |
211 km/h |
6,9 l |
2,0 benzin |
138 LE |
190 Nm |
10,1 s |
207 km/h |
7,8 l |
2,0 benzin |
180 LE |
202 Nm |
8,9 s |
227 km/h |
8,4 l |
1,6 dízel |
92 LE |
215 Nm |
13,9 s |
180 km/h |
4,7 l |
1,6 dízel |
110 LE |
240 Nm |
12,4 s |
192 km/h |
4,7 l |
2,0 dízel |
138 LE |
320 Nm |
10,5 s |
207 km/h |
5,3 l |
|
Törésteszt
Euro NCAP (2004)
|
Utasbiztonság
 |
Gyermekbiztonság
 |
Gyalogosbiztonság
 |
Árlista
Citroën C4
|
Telj. |
Ajtó |
Ár |
C4 1.4i Comfort (2010) |
90 LE |
5 |
4 180 000 Ft |
C4 1.4i VTR (2010) |
90 LE |
3 |
4 430 000 Ft |
C4 1.6 VTI VTR (2010) |
120 LE |
3 |
4 730 000 Ft |
C4 1.6 VTI Collection (2010) |
120 LE |
5 |
4 830 000 Ft |
C4 1.6 HDI Collection (2010) |
92 LE |
5 |
5 060 000 Ft |
C4 1.6 THP VTR Plus (2010) |
150 LE |
3 |
5 380 000 Ft |
C4 1.6 HDI Collection (2010) |
110 LE |
5 |
5 435 000 Ft |
C4 1.6 HDI VTR Plus (2010) |
110 LE |
3 |
5 615 000 Ft |
C4 1.6 THP Exclusive (2010) |
150 LE |
5 |
5 800 000 Ft |
C4 2.0 HDI Exclusive FAP (2010) |
140 LE |
5 |
6 450 000 Ft |
|
Eladások
2005 1 792
|
2006 1 173
|
2007 603
|
2010 48
|
magazin
2013-09-05 | Újraértelmezte a túrakocsi kategóriáját a Ferrari: az újonnan bemutatott FF kombiszerű karosszériát kapott, ez a márka első négyüléses és összkerékhajtású modellje. tovább...
|
|
hirdetés
|
katalógus
Galéria
A kategória további autói
További autók a katalógusban
használtautó
Kapcsolódó hirdetések
|
1360 cm3, Benzin, 2006
1 099 000 Ft
|
|
1587 cm3, Benzin, 2003
1 039 000 Ft
|
|
1560 cm3, Dízel, 2008
1 649 000 Ft
|
További hirdetések
magazin
Legfrisebb hírek
hirdetés
|