autókatalógus
Citroën C3 

Kényelmes, takarékos és trendi kisautó a Citroën C3 második generációja. A hátsó helykínálata továbbra sem a legjobb, és töréstesztjére sem kapott maximális értékelést.
hirdetés
Karosszéria, utastér
El?dje még nagy meglepetést okozott, a C3 második generációja azonban a jól ismert forma továbbgondolása konzervatívabb stílusban. Meghatározó látványelem a hatalmas els? szélvéd?, amely a tet? egyharmadát is magában foglalja. Ez nem csak szép, de hasznos is: a normál helyzetben 29 fokos látószöget nem kevesebb, mint 68 fokosra növeli a hátranyúló szélvéd?. A tet?kárpit alól kihúzható árnyékolóval hagyományos méret?re csökkenthet? a szélvéd?, ám magas sof?rnek, akinek hasznos lenne a hátratolt tet?, éppen hozzáér a feje az árnyékolóhoz. Jó tudni, hogy a Zenith üveg sem drágább, mint más szélvéd?, az opciós listán 109 ezer forintba kerül, a csúcsmodellhez széria.
A vezet? munkaterének kialakítása is ötletes. Az alul egyenesre szabott kormánykerék kellemes tapintású, nagyon könnyen jár, és elég pontos irányítást tesz lehet?vé minimális er?kifejtés mellett. A váltó nem a legpontosabb, nem is a legrövidebb úton járó szerkezet ebben a kategóriában, de remekül kézre esik. A pedálok viszont kissé közelebb vannak, mint amit kényelmesnek mondanánk, nagyobb cip? vagy csizma könnyen beakad. A m?szerfal esztétikus, és a m?anyagok sem kopogósabbak, mint bármilyen más hasonló autóban: érezhet?en javult az anyag- és a gyártási min?ség. A hátsó lábtér nem túl tágas, a csomagtartó is átlagos méret?, de nyílása az egyik legszélesebb a kategóriában.
M?szaki tartalom
Az alapmotorok az el?db?l kerültek át, és különösen lomhák, érdemesebb a változó szelepvezérléses, 95 lóer?s 1,4-est választani, hiszen sokkal élénkebb vele a C3. A motor további el?nye, hogy csendes, ráadásul fogyasztása is csekély. Még több dinamikát nyújt, de a remek 1,4-es mellett szinte felesleges a hasonló technikájú 1,6-os benzines. Az 1,6-os dízel változatok is dinamikusak és még a spórolósnak mondható benzineseknél is takarékosabbak, van külön csekély fogyasztásra optimalizált kivitele is az autónak, már gurulás közben a motort leállító start-stop rendszerrel. Ígéretes a Peugeot 208-ban bemutatkozott új, 1,2 literes, változó szelepvezérléses, háromhengeres benzinmotor. A felfüggesztés komfortos hangolású, remekül csillapítja az úthibákat, de ezt azért nem túl csendesen teszi.
Költségek, felszereltség, biztonság
Csak négy csillag árválkodik a kocsi töréstesztjének eredménye mellett, ez azonban annak tudható be, hogy alapáron nem jár hozzá ESP (a felára 100 ezer forint), az utasok védelmére több pontot kapott a C3. Négy légzsák, elektromos ablak és tükör van, rádió nincs az alapmodellben, ami csak a leggyengébb motorral választható. A többi szinthez már klíma is jár a gazdag felszereltség mellé, ami az autó árát is jelent?sen növeli.
Szerintünk
TETSZETT
Jó kilátás a panoráma-szélvéd?n, igényes bels? tér, remek motorok |
NEM TETSZETT
Gyenge alapmotorok, sz?kös hátsó ülés |
|
Vezetés |  |
Utastér |  |
Minőség |  |
Szerintünk | Megfontolásra érdemes kisautó |
|
Műszaki adatok
Méretek
|
Hosszúság |
Szélesség |
Magasság |
Tengelytáv |
Csomagtér |
5 ajtós |
3941 mm |
1720 mm |
1524 mm |
2466 mm |
287/1120 l |
Motorválaszték
|
Teljesítmény |
Nyomaték |
Gyorsulás |
Végsebesség |
Fogyasztás |
1,1 benzin |
61 LE |
95 Nm |
18,1 s |
155 km/h |
5,9 l |
1,2 benzin |
82 LE |
116 Nm |
12,3 s |
172 km/h |
4,5 l |
1,4 benzin |
75 LE |
118 Nm |
15,1 s |
163 km/h |
6,1 l |
1,4 benzin |
95 LE |
136 Nm |
11,9 s |
184 km/h |
5,8 l |
1,6 benzin |
120 LE |
156 Nm |
9,9 s |
190 km/h |
5,9 l |
1,4 dízel |
70 LE |
160 Nm |
14,8 s |
165 km/h |
4,4 l |
1,6 dízel |
92 LE |
230 Nm |
12,2 s |
182 km/h |
3,6 l |
1,6 dízel |
112 LE |
270 Nm |
11,0 s |
190 km/h |
3,8 l |
|
Törésteszt
Euro NCAP (2009) 
|
Utasbiztonság 83% |
Gyermekbiztonság 74% |
Gyalogosbiztonság 33% |
Aktív biztonság 40% |
Árlista
Citroën C3
|
Telj. |
Ajtó |
Ár |
C3 1.1i Tendance |
60 LE |
5 |
3 440 000 Ft |
C3 1.4i Tendance Plus |
75 LE |
5 |
3 895 000 Ft |
C3 1.2 VTI Collection |
82 LE |
5 |
4 075 000 Ft |
C3 1.4 HDI Tendance Plus |
70 LE |
5 |
4 435 000 Ft |
C3 1.6 e-HDI Collection |
90 LE |
5 |
4 785 000 Ft |
C3 1.6 VTi Exclusive |
120 LE |
5 |
4 805 000 Ft |
C3 1.4 e-HDI MCP Collection |
70 LE |
5 |
4 825 000 Ft |
C3 1.6 e-HDI Exclusive |
110 LE |
5 |
5 410 000 Ft |
|
Eladások
magazin
2013-04-03 | Újraértelmezte a túrakocsi kategóriáját a Ferrari: az újonnan bemutatott FF kombiszerű karosszériát kapott, ez a márka első négyüléses és összkerékhajtású modellje. tovább...
|
|
hirdetés
|
katalógus
Galéria
A kategória további autói
További autók a katalógusban
használtautó
Kapcsolódó hirdetések
|
1587 cm3, Benzin, 2003
1 039 000 Ft
|
|
1360 cm3, Benzin, 2006
1 099 000 Ft
|
|
1560 cm3, Dízel, 2008
1 649 000 Ft
|
További hirdetések
magazin
Legfrisebb hírek
hirdetés
|