autókatalógus
Chevrolet Spark 

Szinte csak a neve emlékeztet el?djére, olyan sokat javult az új Chevrolet Spark el?djéhez képest. Legnagyobb vonzereje továbbra is kedvez? ára.
hirdetés
Karosszéria, utastér
A Chevrolet minije kimondottan jól néz ki, ami hatalmas szó az el?dök ismeretében. Ez a végeredmény a tetszet?s formai megoldásokon túl az autó módosított arányainak is köszönhet?. A keskeny és magas kiállású Spark ugyanis tíz centivel szélesebb el?djénél, miközben magassága csupán 22 milliméterrel n?tt. Hossza is jelent?sen, 145 milliméterrel gyarapodott, tengelytávja pedig három centivel lett nagyobb. Nem csak mér?szalaggal a kézben lehet azonban megkülönböztetni egymástól a két Spark generációt, a formai különböz?ség ugyanis elképeszt?. A Spark is megkapta a Cruze-on látott hatalmas h?t?maszkot, amelyet a méretes, szinte az A-oszlop tövéig húzódó fényszórók fognak közre. A továbbra is csak ötajtósként rendelhet? mini hátsó ajtókilincseit elrejtették, így téve azt ál-háromajtóssá. Egyedi megoldás a m?szerfalon a motorkerékpároknál látható órák alkalmazása, amelyek némi színt visznek az amúgy alapesetben továbbra is egyhangúan szürke beltérbe. Az ajtókra nem jutott szövetkárpit. Ugyanakkor a Sparkban továbbra is rengeteg a tárolóhely. A hátsó helykínálat meglep?en nagy. Ez annak is köszönhet?, hogy a jelent?s hosszgyarapodás ellenére nem n?tt a csomagtér mérete.
M?szaki tartalom
A legkisebb er?forrás az egyliteres, négyhengeres benzines. Nincs is gond ezzel a motorral, amennyiben nem várunk t?le sokat. Ha lendületet szeretnénk venni, akkor persze forgatni kell, kisebb terhelésnél pedig meglep?en csendesnek bizonyul. Mivel az autó üres tömege még mindig b?ven egy tonna alatt van, így ez a 68 lóer? is elég a normális haladáshoz, akinek ez kevés, annak ott a 81 lovas 1,2-es. Mindkét motorhoz ötfokozatú kézi váltó jár, 2011-t?l azonban automata váltóval is kérhet? a Spark. A futóm? felépítése változatlan: elöl McPherson, hátul csatolt leng?karos, a hangolása jól sikerült.
Költségek, felszereltség, biztonság
Az aktív biztonságot nagyban fokozza, hogy immáron menetstabilizáló elektronika is kérhet? a Chevrolet minijéhez, meglep?en kedvez?, 65 ezer forintos áron. A biztonsággal amúgy sincsen gond: a korábbinál hatékonyabb, már bels? h?tés? els? féktárcsák mellett a vásárlók akár hat légzsákkal is kérhetik a Sparkot. Az Euro NCAP töréstesztjét sikeresen teljesítette a mini, négycsillagos eredménye meglehet?sen jónak számít a kategóriában. Az új Spark gyakorlatilag minden korábbi komoly aggályra rácáfol, ráadásul továbbra is a magyar piac egyik legolcsóbb autója marad, a jól felszerelt (klímás, elektromos ablakemel?s, mp3-as) kivitel ára is éppen túl van a 2,5 millió forinton.
Szerintünk
TETSZETT
Divatos formák, kielégít? helykínálat, pörg?s motorok |
NEM TETSZETT
Helyenként olcsó megoldások, gyengének érz?d? fékek |
|
Vezetés |  |
Utastér |  |
Minőség |  |
Szerintünk | nagyon trendi, elég tágas és vezetni sem rossz |
|
Műszaki adatok
Méretek
|
Hosszúság |
Szélesség |
Magasság |
Tengelytáv |
Csomagtér |
5 ajtós |
3495 mm |
1495 mm |
1500 mm |
2345 mm |
170/845 l |
Motorválaszték
|
Teljesítmény |
Nyomaték |
Gyorsulás |
Végsebesség |
Fogyasztás |
1,0 benzin |
68 LE |
93 Nm |
15,5 s |
154 km/h |
6,3 l |
1,2 benzin |
81 LE |
111 Nm |
12,1 s |
164 km/h |
7,4 l |
|
Törésteszt
Euro NCAP (2010) 
|
Utasbiztonság 81% |
Gyermekbiztonság 78% |
Gyalogosbiztonság 43% |
Aktív biztonság 43% |
Árlista
Chevrolet Spark
|
Telj. |
Ajtó |
Ár |
Spark 1.0 LS |
68 LE |
5 |
2 380 000 Ft |
Spark 1.2 LT Plus |
81 LE |
5 |
2 900 000 Ft |
|
Eladások
magazin
2013-02-17 | Újraértelmezte a túrakocsi kategóriáját a Ferrari: az újonnan bemutatott FF kombiszerű karosszériát kapott, ez a márka első négyüléses és összkerékhajtású modellje. tovább...
|
|
hirdetés
|
katalógus
Galéria
A kategória további autói
További autók a katalógusban
használtautó
Kapcsolódó hirdetések
|
995 cm3, Benzin, 2007
949 000 Ft
|
|
1150 cm3, Benzin, 2008
1 079 000 Ft
|
|
1399 cm3, Benzin, 2010
1 799 000 Ft
|
További hirdetések
magazin
Legfrisebb hírek
hirdetés
|